شاهرود_ به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نشست تبیین طرح اندیشه تمدن‌ساز برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۹۷۸۴
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرنگار بسیج، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این نشست در تشریح چگونگی اجرای این طرح اظهار کرد: طرح اندیشه تمدن‌ساز مسبوق به سابقه بود و طی ۲ سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده و از ارزیابی خوبی برخوردار است.
حجت الاسلام محمدعلی شیخ الاسلامی یادآور شد: آشنایی با اندیشه‌های جامعه سازانه رهبر انقلاب و ابعاد گسترش نگرشی تحول آفرین و تمدن‌ساز در میان اساتید و دانشجویان است و همچنین آشنایی با کارکرد‌های عینی و پیامد‌های اجتماعی آموزه‌های دینی و فراگیری مهارت تدبر در قرآن کریم و آشنایی با سیره مبارزاتی (سیاسی) معصومان (ع) از اهداف اجرای این طرح است.
او با بیان اینکه جامعه هدف این طرح را اعضای هیأت علمی، اساتید دانشگاه و دانشجویان سراسر کشور تشکیل می‌دهند، افزود: محتوای مورد نظر در ابتدا کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (کتاب اندیشه تمدن‌ساز) شامل متن سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۵۳ است و انشاءالله در ادامه طرح از کتاب‌های دیگری که به تبیین اندیشه تمدن ساز پرداخته‌اند، می‌توانیم استفاده کنیم.
گفتنی است در راستای اجرای این طرح در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، پنج گروه پنج نفره تشکیل شد که هر گروه دارای یک مربی و یک دبیر است. قرار است هر یک از این گروه‌ها طبق زمان‌بندی انجام شده در هفته یک ساعت مباحثه داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها