تبریز- فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اهمیت نماز بخصوص در بین نیروهای مسلح، اظهارداشت: نماز موجب اقتدار و ولایت مداری نیروهای مسلح می شود.
کد خبر: ۹۳۸۹۸۰۲
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اصغر عباسقلی زاده در نخستین همایش نماز رده های سپاه عاشورا، افزود: نماز اصلی ترین برنامه زندگی انسان و اطاعت پذیری اوست و برای نیروهای مسلح از دیگر اقشار واجب تر است چراکه در صف دفاع قرار دارند و انس با نماز روحیه ایستادگی و ایمان آن ها را بالا می برد.

 وی اضافه کرد:  نماز موجب معنویت نیروهای مسلح و اقتدار آن ها در برابر استکبار می شود و هرچه نیروهای مسلح با نماز و معنویت انس داشته باشند به همان میزان روحیه شجاعت و عزت نفس آن ها در برابر دشمن زیاد خواهد بود.

سردار عباسقلی زاده خاطرنشان کرد: انسان با نماز خود را در مسیر صلحا و شهدا قرار می دهد و از خداوند یاری می جوید و راه خود را از اغیار جدا می کند.

وی  با بیان اینکه نماز در شرایط مختلف خواص خود را دارد، بیان کرد: عمده بحث آن توجه به عمق نماز است که می تواند برنامه و ولایت مداری انسان را تنظیم کند و اگر انسان می خواهد انسان خدایی باشد و به هدف خود که کمال است برسد باید به نماز و محتوای آن توجه کند.

سردار عباسقلی زاده ادامه داد: انسان  با نماز  عبادت غیر را باید کنار بگذارد چراکه ماهیت نماز جذایی از اغیار و شیطان است ماهیتی که با پیروزی انقلاب در کشورمان همین موضوع احیا شد و شهدا در مسیر چنین هدفی به عروج دست یافتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها