خبرهای داغ:
سردار فدا گفت: طرح اعتلای بسیج بر مبنای سند ده ساله تصویب و ابلاغ شده و مبنای حرکت ما شعار محوری ((بسیج به عنوان پاره تن مردم است)) است؛ بخش اعظم فعالیت های بسیج در خدمت و کمک به مردم و برای مردم است.
کد خبر: ۹۳۸۹۹۹۸
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان؛ سردار مجتبی فدا پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج در جمع خبرنگاران با گرامیداشت حماسه مردم اصفهان در ۲۵ آبان اظهار کرد: حضور و مشارکت مردم اصفهان و شهدای عملیات محرم در این روز چنان بی نظیر بود که مردم دنیا را به تعجب واداشت.

 

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان اصفهان(عج) عنوان کرد: در طول ۴۳ سال گذشته انقلاب اسلامی از امامین انقلاب دو جمله معروف در اصفهان داریم یکی از این سخن ها این است که امام فرمودند «شما در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود سیصد و هفتاد نفر را تشییع کردند. همین شهید داده‌ها و داغدیده‌ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می‌دهند، امروز مردم ما فهمیده‌اند که تا فداکاری نباشند، اسلام را نمی‌شود پیش برد و می‌دانند که همه ما باید برای اسلام فدا شویم.»

 

مجتبی فدا تصریح کرد: دوم سخن این است که مقام معظم رهبری در وصف شهدای مدافع امنیت فرمودند: «آفرین بر مردم و جوانان اصفهانی که این حماسه عظیم را خلق کردند».

 

وی افزود: استان اصفهان در بعد ایثارگری بخش ارزنده و چشمگیری دارد شاخص های ایثارگری اصفهان از تعداد شهدا، خانواده های با دو شهید، جانبازان و عملکرد یگان های مختلف در هشت سال دفاع مقدس قابل تشخیص است.

 

فدا با اشاره به خدمات و نقش آفرینی بسیج در عرصه های مختلف گفت: از روز اول تشکیل، بسیج منشأ خیرات بوده است و در برقراری امنیت و آسایش برای مردم و در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده است.

 

*امروز اوج خدمات بسیج در قرارگاه شهید سلیمانی متبلور شده است

 

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان اصفهان(عج) افزود: اوج خدمات بسیج امروز، حضور، مشارکت و کمک به دانشگاه علوم پزشکی و قرارگاه شهید سلیمانی و کمک به مردم در این زمینه بود.

 

وی گفت: بسیج با راه اندازی ۱۱۰۰ قرارگاه محله محور غربالگری، ۹۵ درصد غربالگری انجام دادند و خانه به خانه غربالگری انجام گرفت، همچنین در حوزه درمان روزانه ۱۲۰ نفر از بسیجیان حضور پیدا کردند و با اینکه می دانستند بیماری کرونا واگیردار است به کمک کادر درمان رفتند.

 

سردار مجتبی فدا خاطر نشان کرد: همچنین در واکسیناسیون و راه اندازی مراکز واکسیناسیون، بسیج ۵۰ درصد ظرفیت واکسیناسیون را افزایش داد.

 

*نقش محوری بسیج در بیانیه گام دوم

 

به گفته این مقام مسئول: امروز بسیج با حفظ آمادگی و جذب مردمی در بیانیه گام دوم انقلاب که حضرت آقا نقش آفرینی بسیج را به حضور و مشارکت آنان در ۴٠ سال انقلاب تلقی کرد، نقش محوری را برعهده گرفته است.

 

فدا بیان کرد: طرح اعتلای بسیج بر مبنای سند ده ساله تصویب و ابلاغ شده و مبنای حرکت ما شعار محوری ((بسیج به عنوان پاره تن مردم است)) است؛ بخش اعظم فعالیت های بسیج در خدمت و کمک به مردم و برای مردم است.

 

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان اصفهان(عج) با اشاره به برنامه ریزی های متعدد به مناسبت هفته بسیج گفت: از جمله برنامه های تجلیل از شهدا و گرامی داشت و تجدید میثاق با شهدا که امروز بعد از ظهر در گلستان شهدا برگزار می شود، آغاز پویش نصب عکس شهدا در پایگاه ها و محلات است.

 

*۱۲ هزار آلبوم شهدای استان توسط دانش آموزان تهیه شده است

 

وی بیان کرد: در راستای کنگره شهدای استان، نزدیک به ۱۲ هزار آلبوم شهدای استان توسط دانش آموزان تهیه شده که 9 هزار آلبوم در هفته اول بسیج به خانواده شهدا اهدا می شود این آلبوم ها در مدارس و آموزش و پرورش نیز گذاشته می شود.

 

مجتی فدا گفت: به مناسبت هفته بسیج همچنین اردوی راهیان نور دانش آموزی از امروز شروع شده است و اکنون دانش آموزان دوره متوسطه دختر در حال بازدید از مکان های هشت سال دفاع مقدس هستند همچنین این اردو در ابعاد وسیع تر به صورت مجازی انجام می شود.

 

وی افزود: تجلیل از پایگاه های نمونه برتر خواهر و برادر در استان در روز پنجشنبه یکی دیگر از برنامه های بسیج است برخی از این پایگاه ها بر اساس نوع عملکرد در جشنواره شرکت کردند که در این جشنواره، پایگاه اصفهان و کاشان رتبه اول کشوری شدند.

 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) خاطر نشان کرد: از پایگاه ها دعوت می کنیم در جشنواره ای که در استان قرار است برگزار شود تحت عنوان جشنواره مالک اشتر شرکت کنند.

 

وی ادامه داد: هفته نکوداشت نماز فردا اجرا خواهد شد، همایش تجلیل از پیشکسوتان بسیج و دعای ندبه روز جمعه در گلستان شهدا همزمان با تجلیل از خانواده شهدای بازنشسته برگزار می شود، دیدار با علما، غبارروبی از قبور و مزار شهدا نیز از جمله برنانه های دیگر است.

 

فدا افزود: بازدید از ۲۰۰ خانواده شهدا و فضا سازی محیطی، همایش سرارسری گردان های بسیج، افتتاح ۱۱۰ پروژه عمرانی از جمله دیگر برنامه های هفته بسیج در استان ست.

 

فدا در مورد دیگر برنامه های هفته بسیج گفت: افتتاح ۴۰۰ نیروگاه برق خورشیدی، اهدای ۱۳۵ سری جهیزیه برای زوج های نیازمند، اعزام گروه های پزشکی به مناطق مختلف، برگزاری ۳۰۰ نشست برای تحکیم بنیاد خانواده و ازدواج آسان در محلات؛ برگزاری ۳۰۰ یادواره بسیج در محلات مختلف از جمله برنامه های دیگر است.

 

مجتبی فدا گفت: همچنین نذر خون بسیجیان، در طول هفته بسیج میز خدمت ادارات برپا و در نماز جمعه ها نیز برپا خواهد بود؛ شرکت در نماز جمعه؛ رزمایش گردان های سایبری، اجرای ایستگاه های نما و نوا، مسابقات علمی، اجرای شیفت ایثار، تشدید فعالیت قرارگاه شهید سلیمانی برای کامل کردن پوشش واکسیناسیون استان از برنامه های دیگر است.

 

*تلاش می کنیم پوشش واکسن در استان تکمیل شود

 

سردار مجتبی فدا با اشاره به کمک های مختلفی که برای کشاورزان در شرق اصفهان انجام شده است، گفت: در ایام کرونا اکثر کمک های که انجام شد مربوط به شرق بود و بخشی از پروژه ها عمرانی، تهیه جهیزیه و کمک به خانواده های نیازمند در منطقه شرق انجام شد.

 

فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان گفت: حدود ۲۵ درصد مردم واکسن نزدند که با کمک دانشگاه علوم پزشکی تلاش می کنیم که این پوشش کامل شود.

 

وی افزود: در کمک به سیل زدگان سی سخت آنچه در مسکن تعهد کردیم، که ۱۰ واحد احداث کامل و ۵۰ واحد تعمیری بود را هفته آینده به صورت کامل تحویل می دهیم؛ روز گذشته نیز در تماسی که با فرمانده سپاه هرمزگان داشتیم اعلام آمادگی کردیم هر گونه نیازی باشد آمادگی کمک به مردم هرمزگان را داریم.

 

وی گفت: برای کنترل بر بازار و مبارزه با گرانفروشی با اصناف تفاهم نامه انجام شده و به زودی انجام می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها