خبرهای داغ:

تنها ۳۳ درصد دانش‌آموزان خوزستان هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت:هم اکنون ۸۰ درصد دانش آموزان خوزستان یک دُز واکسن را تزریق کرده‌اند و تنها ۳۳ درصد هر ۲ دُز را دریافت کردند که باید به ۸۰ درصد برسد تا بتوان به ایمنی مطلوبی برسیم.
کد خبر: ۹۳۹۰۰۲۱
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

دکتر سیدمحمد علوی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: برای بازگشایی مدارس باید به این مورد توجه کرد که آیا سیستم بهداشتی ما می‌تواند جلوی فاجعه خیز مجدد بیماری را بگیرد؟

وی گفت:الان آمار واکسیناسیون دانش‌آموزی در خوزستان بالا است اما این پوشش تنها یک دز واکسن است که نقشی در کنترل بیماری ندارد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: دولت و ستاد ملی مدیریت کرونا اجباری در واکسیناسیون قایل نشده‌اند از طرفی اعلام شده دانش‌آموزانی که واکسن تزریق نکرده‌اند باید هفته‌ای ۲ بار تست پی.سی.آر انجام دهند که عملی نیست و هزینه آن بسیار بالا است.

وی بیان کرد: ما باید در خصوص بازگشایی مدارس یک تصمیم محلی بگیریم تا بتوانیم جلوی نقاط آسیب پذیر را بگیریم.

وی درباره برخی تصمیمات درباره کرونا نیز افزود: ضرر خیلی از تصمیم گیری‌ها در ارتباط با کرونا مانند آزاد شدن مسافرت در عید نوروز گذشته که موج وحشتناک بیماری را به همراه داشت، متوجه مردم شد. ما مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا اجرا می‌کنیم اما از طرفی باید اوضاع محلی خود را در نظر بگیریم تا دچار مشکل نشویم.

علوی با بیان اینکه در شهریور گذشته روزهای سختی را در خوزستان گذراندیم و شاهد مرگ و میر زیادی ناشی از کرونا بودیم ادامه داد: تجربه ثابت کرده که ورود هر موج از موج قبلی سنگین تر بوده و با عوارض بیشتری همراه است لذا الان فرصت خوبی است که بتوانیم جلوی حادثه را بگیریم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان همچنین بیان کرد:با توجه به اینکه انسان سالم محور توسعه پایدار است، موضوع سلامت باید محوریت همه چیز قرار گرفته و به یک نیاز مردمی تبدیل شود تا مطالبه‌گری از مردم آغاز شود.

وی با بیان اینکه مشارکت عموم مردم و هماهنگی بین بخش های جامعه، ۲ شاخص مهم در بحث سلامت است گفت: برخی ارگان ها و سازمان ها منافع سازمانی خود را در نظر می‌گیرد که در مواردی با موضوع سلامت مطابقت ندارد لذا ما بر مبنای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا عمل می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها