مدیر پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان یزد از آغاز اجرای طرح "شمسا" در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۰۰۷۵
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمد مهدی دشتی مدیر پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به اجرای طرح " شمسا" در استان یزد گفت: شمسا مخفف شبکه ملی مسائل استان یزد می‌باشد که توسط هسته بومی از دانشجویان نخبه تحصیلات تکمیلی استان شکل گرفته و با استفاده از روش تحقیق علمی به احصاء مسائل مهم استان و ارائه راه کار‌هایی برای آن‌ها می‌پردازد.

دشتی گفت: این طرح اهدافی نظیر یافتن ریشه مشکلات و گذر از مشکلات سطحی و تمرکز بر مسائل ریشه ای، نگاه جامع به مسائل با توجه به چند وجهی بودن مسائل و نیز با توجه به هم پیوستگی مسائل با نگاه شبکه‌ای به آن‌ها (علت و معلول) دارد.

وی افزود: این طرح ویژگی‌هایی از جمله هدفمند سازی پروژه‌های دانشگاهی، احصاء شبکه مسائل استان و اولویت بندی آن‌ها جهت تسهیل در تصمیم گیری‌های استانی، استخراج نگاشت نهادی مسائل یعنی تعیین رابطه بین هر مسئله و نهاد مربوطه، شکل دهی اندیشکده‌های بومی و جهت دهی به هسته‌ها و گروه‌های جهادی استان را دارا می‌باشد.

دشتی اعلام کرد: شمسا از نظر اجرایی شامل سه فاز می‌باشد. در فاز مطالعاتی مطالعه اسناد بالادستی و احصا موارد مهم آن در دستور کار است. در فاز عملیاتی اقداماتی نظیر تحقیقات میدانی، مصاحبه با مسئولین و بازدید‌ها انجام می‌شود. نهایتاً در فاز نهایی جمع بندی موارد قبلی و تکمیل جامع اطلاعات جهت ارائه و بهره برداری صورت می‌پذیرد.

لازم به ذکر است هم اکنون در مراحل پایانی فاز مطالعاتی این طرح هستیم که در پی آن مسائل مهم استان از جمله: مسائل تولید، کشاورزی، آب، صنایع و ادارات مهم احصا خواهد شد.

ارسال نظرات