برگزاری بیش از ۳۰۰۰ برنامه در هفته بسیج در استان گیلان

به گفته فرمانده سپاه قدس گیلان در هفته بسیج بیش از سه هزار برنامه در حوزه‌های فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۰۰۷۶
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار محمد عبدالله پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج با عملکرد خود باعث استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است، اظهار کرد: عملکرد بسیج در کشور بی‌نظیر بوده و این نهاد مقدس در طی ۴۳ سال از پیروزی انقلاب تمام مشکلات را حل کرده است.

وی بسیج را یکی نهادهای مخلص در جمهوری اسلامی معرفی کرد و گفت: بسیج در تمامی بحران‌ها پای به‌پای دیگر نهادها به کمک دستگاه‌های اجرایی آمده و کرونا نمونه بارز آن بوده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش بسیج در انجام فرآیند واکسیناسیون در این استان افزود: گیلان در حوزه بهداشت و درمان از نرمال کشوری عقب است ولی همراهی بسیج سبب شد تا گیلان در انجام فرآیند واکسیناسیون در کشور رتبه اول را کسب کنند.

عبدالله پور از واکسیناسیون بیش از ۸۵ درصدی مردم گیلان خبر داد و افزود: برخی از افراد برای ایجاد یک مرکز مبالغی خاصی را پیشنهاد می‌دادند ولی عمده پایگاه پایگاه‌های واکسیناسیون ایجاد شده توسط بسیج در گیلان رایگان بوده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اقدامات بسیج در کشور و در راستای حل مشکلات جامعه تصریح کرد: در ۴۳ سال گذشته بسیاری از اقدامات بسیج به نمایش گذاشته نمی‌شود لذا رسانه‌ها باید فعالیت‌های بسیج در کشور را به‌خوبی به نمایش بگذارند.

فرمانده سپاه قدس گیلان یکی از دلایل عدم حل مشکلات کشور را عدم رجوع مسؤولان‌ به ظرفیت بسیج دانست و بیان کرد: کشور دارای ظرفیت‌های غنی در عرصه‌های مختلف است به این منظور اگر مسؤولان به داخل رجوع کنند بخش اعظمی از مشکلات کشور در تمامی حوزه‌ها برطرف می‌شود ولی در چند سال گذشته دولت‌ها به این مسئله کم‌توجه بوده‌اند.

عبدالله پور با بیان اینکه مشکلات اقتصادی نتوانست نظام مقدس جمهوری اسلامی را نابود کند زیرا بسیج سپاه همواره پای‌کار بوده‌اند، گفت: بسیج و سپاه در رزمایش مواسات در گیلان هفتگی سه الی پنج هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان شناسایی‌شده توزیع می‌شود.

وی با اشاره به آزادی تعدادی قابل‌توجهی از زندانیان غیر عمد توسط بسیجیان گیلانی، افزود: یکی از اهداف بسیج کمک به مردم و خانواده‌های نیازمند بوده و در چند وقت اخیر چندین زندانی غیر عمد توسط بسیجیان در گیلان آزاد شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج و سپاه یک نهاد کمک‌کننده به دستگاه‌های اجرایی است، تصریح کرد: به تأکید مقام معظم رهبری بسیج و سپاه همواره یک نهاد کمک‌رسان است لذا سپاه قدس گیلان این آمادگی را دارد به‌تمامی نهادهای خدمات‌رسان در این استان در راستای حل مشکلات کمک کند.

عبدالله پور با اشاره به برگزاری بیش از سه هزار برنامه‌های مختلف در هفته بسیج گفت: در هفته بسیج برنامه‌های مختلفی در عرصه محرومیت‌زدایی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و امنیتی در سطح استان و پایگاه‌های گیلان برگزار می‌شود.

وی از افتتاح ۴۱ مسکن محرومین، پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی در گیلان خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف سپاه رفع محرومیت‌زدایی در تمامی مناطق محروم کشور است لذا در هفته بسیج بیش از ۴۱ واحد مسکن محرومین توسط سپاه قدس گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار