حسن پور گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌اي که هفته گذشته، توسط معاون اول رئيس جمهور و رئيس سازمان بسيج مستضعفين به منظور نظارت و بازرسي بر بازار از مبدا تا مقصد امضا شد، نشستي برگزار شد تا فرايند اجرايي آن مورد تبادل نظر قرار گيرد.
کد خبر: ۹۳۹۰۱۳۰
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا حسن پور، مسئول سازمان بسيج اصناف، بازاريان و فعالان اقتصادي گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌اي که هفته گذشته، توسط معاون اول رئيس جمهور و رئيس سازمان بسيج مستضعفين به منظور نظارت و بازرسي بر بازار از مبدا تا مقصد امضا شد، نشستي برگزار شد تا فرايند اجرايي آن مورد تبادل نظر قرار گيرد.

غلامرضا حسن پور ادامه داد: اصلي ترين بند اين تفاهم نامه اين است که بسيج ميخواهد به شکلي سازمان يافته ظرفيتهاي مردمي را به کار گيرد. بسياري از اعضاي بسيج اصناف خود از بدنه اصناف هستند و به همين منظور شناخت مناسبي از فعاليت صنفي و بازرسي از آن دارند.

مسئول سازمان بسيج اصناف، بازاريان و فعالان اقتصادي بيان کرد: هر چند در دولت قبل نيز بسيج در نظارت بر بازار با دولت همکاري داشت اما اين بار به درخواست معاون اول رئيس جمهور، بسيج بر کل فرايند تامين، توليد و توزيع نظارت خواهد کرد و در اين راستا با تشکيل قرارگاه شهيد حاج صادق اماني (ره)، سازمان بسيج پا در ميدان گذاشته است و از آنجايي که اين موضوع در ارتباط با بازار و اصناف است بسيج اصناف بازاريان و فعالان اقتصادي کشور به عنوان دبير اين قرارگاه تعيين شده است.

وي افزود: ضمن اين که کميته اجرايي مرکب از نمايندگان اتاق هاي اصناف، وزارت صمت، جهاد کشاورزي، دادگستري و سازمان بسيج در سطح ملي، استاني و شهرستان تشکيل شده است. ما معتقديم در اين راستا همکاري خوبي بين مجموعه هاي بازرسي اعم از بازرسان اتاق هاي اصناف و ديگر نهادها وجود خواهد داشت. ضمن اينکه لازم است وزارتخانههايي که با تصميماتي بر اين فرايند تاثير ميگذارند، پاسخگو باشد.

حسن پور بيان کرد: دولت در بحث واکسن کرونا خوب عمل کرده است اما مردم از آنچه سر سفره هايشان دارند ناراحت هستند. بنابراين بسيج خود را موظف ميداند هر جايي که از ما کمک خواستند، ورود کند.

ارسال نظرات