ساری-سردار مسلمی با اشاره به فعالیت‌های بسیج در عرصه‌ها و حوزه‌های گوناگون افزود: حضور بسیج فرصت آوری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و بلایای طبیعی و ... دارد.
کد خبر: ۹۳۹۰۱۳۱
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱

خبر

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در نشست خبری گرامیداشت چهل و دومین سالروز تاسیس بسیج مستضعفین با اصحاب رسانه ، ضمن تسلیت رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامیداشت هفته بسیج،با اشاره به اینکه آحاد مردم ، بسیجی هستند و در متن بسیج قرار دارند، گفت: بسیج عظیم ترین و ماندگار ترین یادگار امام راحل است که توانسته از ابتدای انقلاب تا به امروز در عرصه های مختلف حضور پیدا کند، و تهدیدات را با توجه به ظرفیت عظیمی که دارد، به فرصت تبدیل کند.

*بسیج در حوزه‌های مختلف فرصت آفرین است

سردار مسلمی با اشاره به فعالیت های بسیج در عرصه ها و حوزه های گوناگون افزود: حضور بسیج فرصت آوری در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و  بلایای طبیعی و ... دارد.

فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه امام راحل پدیده ای به نام بسیج را از کوچه پس کوچه های شهر و روستا، افراد را در قالب یک تفکری به نام تفکری بسیجی، گرد هم آورده است.ادامه داد: امام بسیج را برای انقلاب خلق کرد. و این آینده نگری،بر این اساس بود که انقلاب دارای دشمن است و تنها پدیده بسیج است که میتواند تهدید دشمن را برطرف کند.

خبر

سردار مسلمی با اشاره به مولفه‌های پیروزی انقلاب، خاطرنشان کرد: مولفه مردم، که با رهبری روحانیت انقلاب را به پیروزی رساندند.

*بسیج موجب دوام و بقای انقلاب می شود

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به بیانات امامین انقلاب، گفت: همان مولفه‌ای که انقلاب را به پیروزی رساند میتواند برای دوام، استقرار و استمرار این نظام کمک کند از همین رو بسیج بیست میلیونی را تشکیل داد.

سردار مسلمی در بخش دیگری از سخنان خود به شاخص‌های یک بسیجی هم اشاره کرد و افزود: بصیرت و دشمن شناسی، اخلاص و عمل به هنگام و ولایتمداری از شاخص های مهم بسیجی  است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه  ملت ایران بدون بصیرت نمی‌توانست تهدیدات حوزه فرهنگی را رصد کند، ادامه داد: بسیجی با شناخت دشمن، توطئه‌های دشمنان انقلاب را خنثی کرد.

سردار مسلمی اضافه کرد: ماندگاری قوام و امنیت انقلاب اسلامی متفاوت از عملکرد برخی از مدیران نالایق است و مردم می‌دانند که نباید به جهت ناکارآمدی برخی مدیران با انقلاب تسویه حساب کرد.

فرمانده سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود  با تاکید بر اینکه  بسیج درکارت بسیجی تعریف نمی شود، خاطرنشان کرد: افراد با هر پوشش، گرایش، دین و مسلکی باشند دارای تفکر بصیرت، اخلاص، عمل بهنگام  و ولابتمداری را داشته باشند، آن‌ها بسیجی هستند.

سردار مسلمی با بیان اینکه  بسیج الگوی حضرت امام راحل  راز موفقیت برای تقویت و دوام انقلاب، و مقدمه ساز ظهور حضرت حجت (اروحناه له فداه) میتواند باشد، و دشمن هم در تلاش برای ضربه زدن به تفکر بسیجی است، گفت: بسیج الگوی شکل گیری جبهه مقاومت در منطقه است و   امروز تفکر بسیجی در قالب مکتب حاج قاسم سلیمانی مطرح می‌شود که مکتب شهید سلیمانی همان تفکر بسیجی است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه بسیجی با دست خالی در مقابله با کرونا ایستاد، ادامه داد:  به فرموده  امام خامنه ای امروز بزرگترین مقابله با استکبار خدمت رسانی به مردم است.

بسیج در حوزه‌های مختلف فرصت آفرین است/

به گفته سردار مسلمی خدمت رسانی، امیدآفرینی باعث ایجاد یاس و ناامیدی  دشمن شده  و با خدمت به موقع و بهنگام مردم توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

*اجرای ۹ هزار ۴۴ برنامه در هفته بسیج

فرمانده سپاه کربلا در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به شعار هفته بسیج «بسیج پاره تن مردم» از اجرای ۹ هزار ۴۴ برنامه در هفته بسیج در سراسر استان خبر داد و گفت: ۶۱ عنوان برنامه در بخش‌های مختلف  برگزار می‌شود.

سردار مسلمی به اهم برنامه‌های اجرایی در سطح استان هم اشاره و اضافه کرد: دیدار با هزار و ۱۲۷ خانواده شهدا، دیدار ۹۱۰ خانواده ایثارگر، ۶۰۵ یادواره شهدا در قالب آبروی محله، 2124 برنامه ورزشی در بخش‌های مختلف فردی و تیمی، برپایی ۸۷ نمایشگاه، ۸۴۶ نشست بصیرتی، اجرای هزار و ۷۲۵گشت رضویون، برپایی ۲۶۷اردوی جهادی در بخش‌های مختلف، تولید ۱۹۵کلیپ و تولیدات فرهنگی هنری، راه اندازی ۲۸پویش سایبری و... از جمله این برنامه‌ها است.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه به تولید ۷۲۰دقیقه برنامه تلویزیونی تولیدات بسیج  توسط روابط عمومی سپاه کربلا هم خبر داد و گفت:  ۴۲برنامه به مناسبت چهل و دومین سالگرد تشکیل بسیج در قالب مسیر انقلاب، روایت انقلاب، مکتب سلیمانی، به وقت بسیج، سابقون و ۱۲۰ ثانیه با بسیج روی آنتن شبکه تبرستان می‌رود.

سردار مسلمی به معرفی پایگاه‌های اسوه و بسیجی هم اشاره کرد و گفت: در حوزه محرومیت‌زدایی و عمرانی حدود ۷۶ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته فرمانده سپاه کربلا کلنگ‌زنی ۲۰ پروژه، افتتاح ۷۸ کارگاه و صندوق قرض الحسنه، در مجموع با حدود ۲۸ میلیارد تومان در هفته بسیج اجرا خواهد شد.

سردار مسلمی به برپایی ۵ نمایشگاه علمی و پژوهشی بسیج در سطح استان، هم خبر داد و گفت: رزمایش سراسری ثامن در حوزه انتشار محتوا در هفته بسیج برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا به رزمایش اقتدار بسیجیان  با حضور گردان‌های بسیج هم خبر داد و گفت: تجمع ۲۷ هزار بسیجی در هفته بسیج برگزار میشود.

سردار مسلمی در ادامه با اعلام اینکه از ابتدای سال تا کنون  ۶۷۸ سری جهیزیه با صرف هزینه ۲۰ میلیارد تومان به نوعروسان نیازمند اهدا شد، گفت:حدود ۱۹۶ هزار و ۵۸۴ بسته معیشتی با صرف اعتبار ۷۹ میلیارد تومان به نیازمندان اهدا شد.

به گفته فرمانده سپاه کربلا  تامین و توزیع البسه، پوشاک، لوازم التحریر، تبلت، لوازم التحریر و... حدود ۹۴۳ هزاز و ۷۲۴ مورد با ۲۸ میلیارد تومان اعتبار با کمک خیرین از پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت و همچنین  حدود ۷ میلیارد تومان در حوزه پیشگیری از کرونا  که مجموعا ۱۲۷ میلیارد تومان هزینه شد.

سردار مسلمی با بیان اینکه  سپاه در سطح مازندران حدود ۲۲۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغالزایی راه اندازی کرده است، اضافه کرد: در حال حاضر این صندوق حدود ۱۳ میلیارد تومان موجودی دارد.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه در سال جاری در بحث محرومیت‌زدایی و عمرانی۷۶۰ میلیارد تومان پروژه سنواتی داریم، افزود: کار بر روی ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی در حال انجام است. ۱۴۰۰ واحد مسکن محرومین، که از این تعداد ۲۵۰ واحد مسکن برای حاشیه نشینان چابهار در حال ساخت است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها