وزیر خارجه اوکراین از آلمان و فرانسه درخواست کرد که خود را برای شروع درگیری بین روسیه و اوکراین آماده کنند.
کد خبر: ۹۳۹۰۱۹۵
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز سه‌شنبه گفت که پاریس و برلین باید خود را برای شروع درگیری بین روسیه و اوکراین آماده کنند.

وی که این سخنان را در جریان دیدار با همتایان غربی خود مطرح می‌کرد گفت که غرب در صورت بروز درگیری، باید از گرفتار شدن در بوروکراسی اجتناب کند.

وزیر خارجه اوکراین گفت: «اگر روسیه اقدام را شروع کرد، شما به راحتی زمان برای انجام هماهنگی و به پیش برد روندهای بوروکراسی و هماهنگ کردن تصمیم‌ها را ندارید».

کولبا از هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و ژان ایو لودریان وزیرخ ارجه فرانسه خواست: « بنابراین کارهای مقدماتی را همین الان انجام دهید چون اگر سناریوی نظامی اتفاق افتاد، زمان نخواهیم داشت».

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز اخیرا ادعا کرد که نزدیک به ۱۰۰ هزار سرباز روسی در نزدیکی مرز اوکراین هستند و کشورهای غربی اطلاعاتی در مورد تحرکات فعال نیروهای روسیه را با کی‌یف به اشتراک گذاشته‌اند.

زلنسکی گفت: «امیدوارم تمام جهان اکنون به وضوح ببینند چه کسی واقعاً خواهان صلح است و چه کسی نزدیک به صد هزار سرباز را در مرز ما متمرکز کرده است».

این ادعا در حالی است که یازده روز پیش، وزارت دفاع اوکراین تعداد نیروهای روسی در نزدیکی مرز این کشور را ۹۰ هزار نفر ادعا کرده بود.

آمریکا و ائتلاف ناتو در بهار سال جاری هم اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کردند. طرف‌های غربی در آن زمان مدعی شده بودند روسیه نزدیک به ۱۰۰ هزار نیروی نظامی و تجهیزات نظامی نظیر تانک و جنگنده را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.

با این حال، وزارت دفاع روسیه روز جمعه ضمن اشاره به رهگیری شش فروند از هواپیماهای ائتلاف ناتو بر فراز دریای سیاه، گفت فعالیت‌ های نظامی آمریکا ثبات این منطقه را تهدید می‌کند.

ارسال نظرات