خبرهای داغ:
دبیر علمی همایش مقاومت و جهان آینده؛

دومین همایش بین‌المللی مقاومت و جهان آینده در قزوین برگزار می‌شود

کد خبر: ۹۳۹۰۲۱۵
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

قاسمی گفت: همایش بین‌المللی مقاومت و جهان آینده در قزوین با محوریت معرفی ابعاد گفتمانی شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی، برای دومین سال برگزار می‌شود.

قزوین_حاکم قاسمی دبیر علمی همایش مقاومت و جهان آینده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، از برگزاری همایش مقاومت و جهان آینده در استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: این همایش بین‌المللی با محوریت معرفی ابعاد گفتمانی شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی و برای دومین سال پیاپی 12 تا 14 دی‌ماه در دانشگاه بین‌المللی قزوین برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این همایش در 3 محور مبانی فکری و اندیشه‌ای گفتمان مقاومت، وجه عینیت‌یافته و روی زمینی مبانی این گفتمان یعنی جبهه مقاومت و در نهایت وجه مصداقی مقاومت که شخصیت بارز سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی است، برگزار خواهد شد و البته ذیل این 3 محور 12 عنوان هم به عنوان موضوعات همایش مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

قاسمی با بیان اینکه همایش در روز اول یعنی روهای 12 و 13 دی‌ماه به صورت مجازی خواهد بود، ادامه داد: در این 2 روز از حضور سخنرانانی مانند استاد حسن رحیم‌پور ازغدی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در حوزه تقابل گفتمانی غرب و اسلام به ویژه با رویکرد جریان مقاومت بهره خواهیم برد.

وی یادآور شد: در روز دوم همایش 5 پنل تخصصی در 5 موضوع محوری جبهه مقاومت را برگزار خواهیم کرد که در این روز با حضور اساتید برجسته کشوری جهت علمی بررسی جریان مقاومت را برجسته‌تر خواهیم کرد.

قاسمی با بیان اینکه مراسم اختتامیه این همایش در روز 14 دی‌ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: در این حوزه برای دعوت مهمانان ملی و کشور نامه‌نگاری‌های اولیه صورت گرفته و به احتمال زیاد شاهد حضور شخصیت‌هایی مانند محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و احمد وحیدی وزیر کشور هستیم و از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانند سردار سلامی و سردار قاآنی هم برای حضور دعوت کرده‌ایم.

قاسمی افزود: همچنین در این مراسم شاهد حضور برخی چهره‌های مقاومت و همرزمان حاج قاسم و همچنین برخی چهره‌های مقاومت مانند معاون جنبش حزب‌الله در لبنان، سوریه و عراق به صورت مجازی خواهیم بود. همچنین تعدادی از اعضای مجمع اساتید جهان اسلام هم جزو مهمانان حضوری و مجازی این آیین اختتامیه هستند.

وی ادامه داد: گفتنی است در این همایش سفرای برخی کشورهای خارجی محور مقاومت مانند سوریه و لبنان به صورت حضوری شرکت می‌کنند و همچنین از ظرفیت دانشجویان بین‌المللی دانشگاه امام‌خمینی(ره) به عنوان سفیران مقاومت بهره خواهیم برد.

قاسمی یادآور شد: برای پوشش رسانه‌ای با رسانه‌های داخلی و برخی خبرگزاری‌های خارجی ارتباطاتی برقرار شده تا این رویداد حوزه مقاومت را در سطح منطقه و جهان اسلام پوشش خبری دهند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها