عضو دفتر سیاسی «عصائب اهل الحق» عراق در سخنانی گفت که اسناد دبیرکل این جنبش در خصوص تقلب در انتخابات پارلمانی موجب شوکه شدن نماینده سازمان ملل شد.
کد خبر: ۹۳۹۰۳۶۲
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود الربیعی عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق جزئیات نشست اخیر میان «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل این جنبش با «جنین پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در امور عراق را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، وی گفت: پلاسخارت در دیدارش با دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق تاکید کرد که در بحران موجود و موضوع تقلب در انتخابات نقشی ندارد و هیچ رویکردی در مخالفت با عراقی ها هم ندارد.

به گفته ربیعی، در دیدار بین این دو نفر، شیخ قیس خزعلی برخی از اسناد و ادله را به پلاسخارت ارائه کرده است که باعث تعجب و شوکه شدن او شده است و او فرصتی دو روزه را برای بررسی تمام ادله و کسب نظر کارشناسان در خواست کرده است.

دفتر خزعلی پیشتر اعلام کرده بود: خزعلی مجموعه دلایل تقلب و دست‌اندازی آشکار در نتایج انتخابات را به شکل مفصل به پلاسخارت ارائه کرد. دبیرکل عصائب اهل الحق در دیدار با پلاسخارت نسبت به صدور بیانیه شورای امنیت درباره انتخابات پیش از تایید نهایی نتایج آن ابراز تعجب و تاکید کرد: هیات هماهنگی گروه‌های شیعی به پیگیری اقدامات قانونی درباره این پرونده ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات