سردار اکبری در جمع اصحاب رسانه گفت:بسیج همچنان در همه ی عرصه های انقلاب اسلامی پیش‌قدم است/ اجرای 1200عنوان برنامه در هفته بسیج در سطح استان.
کد خبر: ۹۳۹۰۳۷۶
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در آستانه فرارسیدن هفته مبارک بسیج نشست خبری سردار فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم علیه السلام با اصحاب رسانه برگزار شد.سردار علی‌محمد اکبری با گرامیداشت هفته بسیج گفت: شعار  هفته بسیج امسال با " بسیج پاره تن مردم است" نامگذاری شده است.

سردار فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم علیه السلام افزود: برنامه‌های هفته بسیج با همایش نماز خاص کارکنان خواهر نیروهای مسلح،دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، رزمایش جهادگران بسیجی و کاروان‌های جهادی، افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت ‌زدایی و رزمایش سراسری خدمت مومنانه بسیج از ۲۹ آبان‌ماه آغاز خواهد‌شد.

یادگارسالهای دفاع مقدس افزود: برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج از زمان شیوع ویروس کرونا ازبرنامه‌های میدانی به سمت فضاهای دیگر همچون رسانه و فضای مجازی سوق داده شده است .

سردار اکبری، پویش نذر خون بسیجیان، تقدیر از فعالان حوزه بهداشت و همچنین خانواده شهدای سلامت، تجلیل از فعالان طرح شهید سلیمانی، اختتامیه جشنواره عکس بسیج، افتتاحیه جشنواره عصرشعر، افتتاحیه طرح‌های عمرانی، رونمایی ازسایت و پوستر هفدهمین جشنواره علمی و پژوهشی بسیج، کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را از جمله برنامه‌های این هفته در رده های مقاومت بسیج سطح استان عنوان کرد.

سردار فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم علیه السلام ادامه داد: برگزاری همایش ابعاد حقوقی گام دوم انقلاب اسلامی وبسیج،برگزاری اجلاسیه کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی،برگزاری دومین مجمع جهانی مستضعفان، همایش روحانیون بسیجی در حوزه علمیه، رزمایش سراسری ثامن‌الائمه علیه السلام و نشست بین‌المللی زن و تفکر بسیجی در نگاه حضرت امام، شب خاطره شهدای ورزشکار و برنامه‌های فرهنگی ازدیگربرنامه های اجرایی هفته بسیج  امسال است.

یادگارسالهای دفاع مقدس، به نقش مردم ولایتمدار استان درسالهای دفاع مقدس و در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت و دفاع از حرم اشاره کرد و گفت: اولین شهید بسیجی مدافع حرم،اولین شهید جامعه پزشکی مدافع حرم و نخستین شهید جامعه مهندسی مدافع حرم کشور از استان چهارمحال و بختیاری است.

سردارفرمانده ارشد نظامی استان، با اشاره به اینکه همیشه نیروهای بسیجی به عنوان اولین گروه در همه عرصه‌ها حضور فعال دارند، افزود: بسیجیان عزیزبرای  کمک رسانی در بحران‌ها نظیر سیل و زلزله، نیروهای بسیجی بدون هیچ چشم‌داشتی حضور فعال دارند.

این مقام مسئول اظهار داشت: سپاه حضرت قمربنی‌هاشم علیه السلام درغالب هفت گروه جهادی در حوزه واکسیناسیون در هفت مرکز تجمعی در ورزشگاه‌ها و همچنین مراکز تجمیعی، طرح واکسیناسیون مردم را همراه با دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌دهد و تاکنون جمعیت زیادی از واکسیناسیون مردم استان انجام شده است.

سردار اکبری با اشاره به قدرت بازدارنده بسیج در دنیا و الگویی قرار گرفتن برای آزادی‌خواهان جهان گفت: همانطور که ورود نیروهای مردمی در قالب بسیج سرنوشت جنگ تحمیلی را تغییر داد امروز هم بسیج در هر عرصه پیش‌قدم است و حضور نیروهای بسیجی در مناطق سیل و زلزله‌زده گواه این ادعاست.

یادگارسالهای دفاع مقدس،با گرامیداشت یاد و خاطره ۲ هزار و ۴۴۰ شهید چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس افزود: عمده این شهدای گرانقدر از نیروهای بسیجی هستند که به صورت داوطلب عازم جبهه ها شدند.

سردار فرمانده ارشد نظامی استان افزود: حضور رزمندگان اسلام استان در عملیات‌های متعدد سالهای دفاع مقدس، تأمین امنیت پایدار با حضور در مناطق مرزی و حضور فعال در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگرفته از روحیه ولایت‌پذیری و دلاورمردی مردم این استان است.

سردار فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم علیه السلام به جمع‌آوری و توزیع ۳۱۰ میلیارد تومان کمک مؤمنانه و تداوم خدمت و کمک‌های مؤمنانه در استان اشاره کرد و افزود:تاکنون ۳۱۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری و توزیع شده است.

در خصوص حضور سپاه و بسیج درمناطق زلزله‌زده کوهرنگ و بازسازی منازل آسیب‌دیده گفت: آغاز ساخت منازل مسکونی زلزله‌زدگان نیازمند آمادگی مالکان، بنیاد مسکن و بسیج و همچنین کمک و همراهی مردم استان است.

یادگارسالهای دفاع مقدس ازآمادگی۴۰گروه جهادی وتشکیل قرارگاه جهادی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ خبر داد و اظهار داشت: وام کم‌بهره و تسهیلات بلاعوضی برای آسیب‌دیدگان در نظر گرفته شده و با توجه به آمادگی ۴۰ گروه جهادی برای ساخت و ساز، با تکمیل مدارک روند ساخت منازل آغاز می‌شود و تاکنون ۶ ساختمان در بخش مرکزی و بازفت شهرستان کوهرنگ آماده شروع کار شده است.

سردار فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم علیه السلام با بیان اینکه باید نیازهای مردم محروم این استان توسط رسانه‌ها مطالبه شودگفت: هنوز در بسیاری از مناطق استان چهارمحال و بختیاری مردم در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند.

سردار اکبری به جمع‌آوری ۳.۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی برای زلزله‌زدگان کوهرنگی اشاره کرد و افزود:یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این مقدار به صورت غیرنقدی بوده و امروز هم ۴۰۰ بسته معیشتی از تهران به منطقه زلزله‌زده کوهرنگ ارسال شده است.

ارسال نظرات