خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: حدود ۱۳۰ هزار تن شکر خام تولید شده که حدود ۶۰ هزار تن از این شکر تصفیه شده و آماده عرضه به بازار است.
کد خبر: ۹۳۹۰۴۳۷
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴

عبدعلی ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در اولین جشنواره ملی برداشت نیشکر اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر از تقریبا سال ۱۳۶۲ که مصوبه مجلس شد تا به الآن از فراز و فرودهای مختلفی عبور کرده اما بالاخره توانست به هدف تولید ۷۰۰ هزار تن شکر برسد.

وی افزود: سیلاب فروردین ۱۳۹۸ باعث شد ۴۰ هزار هکتار از اراضی از بین برود و به تاسیسات ضرر وارد شد که با توجه به ضررهای مالی، شرکت بدترین شرایط را در تابستان به خودش دید اما در نهایت با تلاش‌ها توانستیم رکوردهای مختلفی به ثبت برسانیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی عنوان کرد: به همت جهادگران نیشکر توانستیم ۲۲ هزار و ۶۲۱ هکتار از اراضی را کشت مجدد کنیم و ۱۸ هزار هکتار را نیز به کشت‌های غیر نیشکری تخصیص دادیم که با تلفیق تجارت و تولید توانستیم به سودی خوب نسبت به سال‌های گذشته برسیم.

وی افزود: امسال نیز پس از پشت سر گذاشتن ۳۱ شهریور، سود ما چهار برابر سال‌های قبل شد و این در حالی بود که ما خشکسالی و سیل را پشت سر گذاشته بودیم و همه این‌ها حاصل تلاش کارکنان و حمایت همه جانبه هیئت مدیره است.

ناصری بیان کرد: سال جاری، سال خاصی بود و از فروردین شاهد خشکسالی بودیم که در ۵۰ سال اخیر کم سابقه بود و ما را تحت فشار قرار داد.

وی افزود: همچنین علاوه بر بی‌آبی، بی برقی را نیز داشتیم و تولید را هم باید حفظ میکردیم که در همین راستا جهت حل مسئله برق، ما ضمن اینکه نیروگاه‌های کارخانه‌های خام در میرزا کوچک خان و سلمان فارسی را فعال نگه داشتیم، ۲۲ دستگاه ژنراتور را نیز خریداری کردیم که طی دو ماه نصب شد و توانستیم علاوه بر جبران کمبود برق، برق را نیز به شبکه تزریق کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: حدود ۱۳۰ هزار تن شکر خام تولید شده که حدود ۶۰ هزار تن از این شکر تصفیه شده و آماده عرضه به بازار است.

وی افزود: یکی از بحث‌های مهمی که از ۱۸ مهر ماه رقم خورد واگذاری شرکت هفت‌تپه بود که ما این شرکت را ضمن ایجاد آرامش به حل مشکلات حقوق معوقه کارکنان رساندیم و به دنبال افزایش تولید در آن نیز هستیم که در همین راستا، کارخانه از یکم دی ماه برداشت نیشکر را در هفت‌تپه شروع خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها