خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در حوزه گردشگری باید به دنبال افزایش ظرفیت‌ها و نکات کلیدی و حساس برای درآمدزایی باشیم و در این زمینه پتانسیل‌های نادیده حوزه کاری خودمان را احیا کنیم.
کد خبر: ۹۳۹۰۶۸۲
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳

سید حکمت‌الله موسوی در اولین جشنواره ملی برداشت نیشکر ـ شکرستان ۱۴۰۰ با بیان این که در حوزه گردشگری فعالان این صنعت به دنبال تقویت این حوزه با توجه به ظرفیت‌های آن هستند خاطرنشان کرد: خوزستان ظرفیت‌های گردشگری بسیاری از جمله سه اثر ثبت جهانی داشت که امسال با ثبت جهانی راه آهن شمال به جنوب به چهار اثر افزایش یافت. در این زمینه به دنبال افزایش تعداد ثبت آثار جهانی خوزستان هستیم زیرا خوزستان ظرفیت ‌های متعددی در آثار ویژه جهانی دارد.

به گزارش بسیج، موسوی ادامه داد: در یک ماه گذشته کارشناس ارزیاب یونسکو بازدیدی از کاروانسرای افضل شوشتر داشت و پس از این بازدید پذیرفته شد این اثر در فهرست انتظار برای ثبت جهانی قرار گیرد. همچنین پرونده مساجد جامع شوشتر و دزفول نیز در زنجیره مساجد تاریخی کشور رو به اتمام است و به زودی در مسیر ثبت جهانی قرار خواهند گرفت.

موسوی با اشاره به این که سازه‌های آبی ـ تاریخی دزفول مراحل ثبت ملی را گذرانده و پرونده ثبت جهانی آن آغاز شده گفت: در حوزه صنایع دستی چهار شهر را مصوب کردیم تا ظرفیتی برای جذب گردشگر باشند. همچنین ثبت جهانی دزفول در یونسکو به عنوان شهر کپو در حوزه صنایع دستی در دست اجرا است.

وی با اشاره به این که شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در نزدیک به هفت شهرستان خوزستان حضور دارد بیان کرد: زمانی می‌توان در گردشگری منافع را به جوامع محلی تزریق کرد که ماندگاری گردشگر را تقویت کنیم. ظرفیت مردم‌شناسی، صنایع دستی و طبیعت‌گردی در کنار ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی این مناطق باید به بسته‌های مشوقی خوبی برای ماندگاری گردشگران در مناطق تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در حوزه گردشگری باید به دنبال افزایش ظرفیت‌ها و نکات کلیدی و حساس برای درآمدزایی باشیم و در این زمینه پتانسیل‌های نادیده حوزه کاری خودمان را احیا کنیم.

وی با اشاره به این که جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان) ظرفیت فراملی دارد خبر داد: بیش از ۱۴۷ روستا در مسیر شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی قرار دارند که آنها نیز از برگزاری چنین جشنواره‌هایی منتفع می‌شوند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها