خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز با سفر به شهر مقدس قم، با آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله علوی گرگانی ، آیت‌الله سبحانی، آیت الله حسینی بوشهری، و آیت‌الله سعیدی دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۹۳۹۰۷۰۰
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز ۲۷ آبان‌ماه به مناسبت سالروز آغاز هفته بسیج با سفر به شهر مقدس قم، ضمن زیارت مضجع شریف بانوی کرامت با آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله علوی گرگانی، آیت‌الله سبحانی، آیت الله حسینی بوشهری، و آیت‌الله سعیدی دیدار و گفتگو کرد.

دیدار سردار سلیمانی با مراجع عظام تقلید در قم

 

بسیج با ایمان و استقامت فرمایشات رهبر انقلاب را محقق کند 


تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیه و آله ظهر امروز در دیدار با سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: بسیج باید با ایمان و استقامت فرمایشات رهبر انقلاب را محقق کند.

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیه و آله ظهر امروز در دیدار با سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: بسیج باید با ایمان و استقامت فرمایشات رهبر انقلاب را محقق کند.

وی افزود: کسانی که دوران جنگ تحمیلی را درک کرده اند خوب می فهمند که بسیجی چه قدرت و توانی دارد. اگر این کمک ها و حضور مردمی نباشد، کار به جایی نمی رسد.

آیت‌الله سعیدی گفت: ضرورت حفظ بسیجیان بیشتر شده و خداوند همواره پیامبر(ص) را با همین بسیجیان یاری می کند. انشا الله خداوند به شما کمک کند و این رفت و آمدها منشأ خیر باشد.

سردار سلیمانی نیز در این دیدار با بیان اینکه جنابعالی با بسیج و محورهای نقش آفرینی آن آشنا هستید، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های بسیج ارائه کرد، و گفت:جمهوری اسلامی مبتنی بر رهبری و مردم و امام و امت است. تلاش های گسترده ای در زمینه روشنگری و بصیرت افزایی انجام شده است.

وی افزود: شبکه ثامن تاکنون ۴ میلیون بسیجی را با خود مرتبط کرده است و تا پایان سال انشاءالله ۲ یا ۳ میلیون هم اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: کمک به دولت و ازدواج آسان و اقدامات دیگر نیز در دستور کار بوده است. با توجه به تصویب اعتلای سند ده ساله، زمینه ای برای شکل گیری بسیج گام دوم، فراهم شده است.
 

دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین با آیت الله علوی گرگانی

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آستانه هفته بسیج با حضور در شهر قم با آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعیان دیدار و گفتگو کرد.

سردار سلیمانی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه های بسیج، گفت: در آستانه هفته بسیج خدمت حضرتعالی شرف یاب شدیم تا بتوانیم از نصایح شما بهره مند شویم.

همچنین آیت الله علوی گرگانی پس از شنیدن سخنان رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: عطا و مرحمت الهی پایان پذیر نیست.

آیت الله علوی گرگانی گفت: اخلاص در عمل مسئله بسیار سختی است که انسان بتواند فقط برای خدا کار بکند و به دنبال مقام، عنوان و سر صدای مردمی نباشد. خیلی سخت است.

وی افزود: خیلی از کارها را وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که شاید درصدی برای خداست و کمتر پیدا می‌شود که همه اش برای خدا باشد.

بسیج شبیه‌ترین سربازان به سربازان پیغمبر (ص) هستند

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز و در آستانه هفته بسیج با حضور در شهر قم با آیت الله ناصر مکارم شیرازی مرجع عالیقدر جهان تشیع دیدار و گفتگو کرد.

سردار سلیمانی در ابتدای این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: بسیج بعد از بیانیه گام دوم رهبر انقلاب رویکرد‌های جدیدی را آغاز کرده و سند راهبردی اعتلای ۱۰ ساله تصویب شده است.

وی افزود: رویکرد‌های جدید نیز مبتنی بر تقویت بعد فرهنگی و ارزشی بسیج است. فعالیت‌ها در بسیج در حال انجام است و بر اساس تاکیدات رهبر انقلاب و نصایح حضرتعالی ادامه خواهد داشت. در آستانه هفته بسیج می‌خواهیم از محضر حضرتعالی استفاده کنیم.

همچنین آیت الله مکارم شیرازی پس از شنیدن گزارش سردار سلیمانی اظهار داشت: بسیج شبیه‌ترین سربازان به سربازان پیغمبر (ص) هستند و در زمان پیامبر اکرم (ص) اینطور نبود که افراد را استخدام کنند.

وی تاکید کرد: بسیج مسئله حساسی است و کسی که میخواهد بسیج را اداره کند برنامه اش سنگین‌تر از کسانی است که می‌خواهند گروه‌های نظامی و شبه نظامی را اداره کنند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: رئیس بسیج باید برای همه این‌ها آماده باشد و بتواند نقش آفرینی کند.


آیت الله ناصر مکار شیرازی در دیدار سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، گفت: بسیج شبیه‌ترین سربازان به سربازان پیغمبر (ص) هستند و آن زمان این گونه نبود که سربازان را استخدام و یا برای این کار تعیین کنند.

وی ادامه داد: انگیزه بسیج با همه گروه‌ها متفاوت است؛ به گونه‌ای که در دیگر گروه‌ها انگیزه‌های دنیایی وجود دارد، ولی در بسیج خلوص نیت حاکم است و این سبب می‌شود نیروی آن چندین برابر شود و شباهت آن به لشکر پیغمبر (ص) و امیرالمومنین علیه السلام از این رو است و برای همگان قابل قدردانی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اگرچه بسیج با اخلاص وارد میدان می‌شود، اما مانعی برای تشویق نیرو‌ها وجود ندارد و بسیجیان باید از تشویق و قدردانی پشتوانه داشته باشند تا خدمت آن‌ها بقا و دوام داشته باشد.

وی همچنین ادامه داد باید مراقب بود تا بسیجیان به آلودگی‌های اخلاقی دچار نشوند تا هرگز نام بسیج خدشه دار نگردد و همچون گذشته همواره پاک بماند و با افراد بی اخلاق بدون ملاحظه برخورد شود.

ایت الله مکارم تاکید کرد: هر وقت کلمه بسیج گفته می‌شود، خاطرات خوبی تداعی می‌شود و این دلیل است که بسیجی در برنامه‌های مختلف بی مزد و منت حاضر به خدمت است.

وی با اشاره به خدمات جهادی بسیجیان گفت: بسیج در عرصه‌های مختلف سازندگی و ... ورود کرده و یک نیروی مقدس و بزرگ است که در بزرگترین زرادخانه‌های دنیا هم پیدا نمی‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در دنیا باید افراد را با تملق استخدام کنند و سربازانشان باز هم میدان را خالی می‌کنند، اما سربازان و بسیجیان ما همچون سربازان پیغمبر (ص) جان بر کف و خالصانه خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: این انتظار از بسیج وجود دارد که با اخلاق باشد و با جوانان دیگر تفاوت داشته باشد چرا که بسیج الگوی مناسب برای همه اقشار است.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان اظهار داشت: بسیج باید معلومات و دانش نیرو‌های خود را بالا ببرد تا بتوانند آبروی این نیرو را حفظ کنند. بایستی در راستای افزایش معلومات بسیجیان اقدام شود.

تقویت بعد فرهنگی و ارزشی بسیج در دستور کار است

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز و در آستانه هفته بسیج با حضور در شهر قم با آیت الله حسین نوری همدانی مرجع عالیقدر جهان تشیع دیدار و گفتگو کرد.

وی طی سخنانی در این دیدار گفت: خدا را شاکریم که در آستانه سالروز تشکیل شجره طیبه الهی بسیج به دستور امام خمینی (ره)، توانستیم محضر حضرتعالی شرف یاب شویم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بعد از صدور بیانیه گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب بسیج مسیر خود را براساس آن و در مسیر تحقق این بیانیه ترسیم کرد و سند ده ساله اعتلای بسیج تهیه و تصویب شد تا در مسیر بیانیه گام دوم حرکت کنیم.

وی افزود: مسیر پیاده سازی این سند آغاز شده است و فعال کردن مساجد برای نقش آفرینی بسیج به صورت مردم پایه یکی از این اقدامات است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه احیای محلات اسلامی برنامه ای دیگر است که در استان قم هم آغاز شده است، ادامه داد: تقویت بعد فرهنگی و ارزشی فعالیت های بسیج در دستور کار قرار دارد. با کمک علمای عزیز طرح اعتلای تعلیم و تربیت بسیج آغاز شد تا این بعد تقویت شود.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه بسیج در زمینه دفاعی نیز سه هزار گردان دفاعی را آماده کرده که در خدمت به انقلاب نقش آفرینی کند، گفت: در زمینه علمی نیز نقشه علمی تهیه شده و در دست اجراست.

همچنین آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پس از سخنان سردار سلیمانی اظهار داشت:
جهاد و سازندگی دو وظیفه مهم بسیج است. امروز به دلیل ناراحتی شدید مردم از وضع معیشت، بسیج به مباحث سازندگی و توسعه کشور بیش از همیشه ورود کند تا بخشی از انتظارات مردمی برآورده شود.

وی افزود: مستضعفین جهان چشم به نهادهایی مانند بسیج دوخته اند؛ امروز ببنید در کشور یمن، افغانستان، سوریه، لبنان و عراق چه خبر است؟

آیت الله نوری همدانی گفت: چندی پیش عده ای فکر می کردند روی کار آمدن طالبان به نفع ایران است اما امروز مشخص شده که آنها به دنبال شیعه کشی هستند و حقوق اقوام و مذاهب را محترم نمی شمارند.

وی ابراز داشت: بسیج در شرایط حاکم بر منطقه و جهان باید به درستی نسبت به حقوق و وظایف خود آشنا باشد.

این مرجع تقلید اظهار کرد: بسیج شجره طیبه ای است که توسط امام راحل غرس شده است و رسالت این نهاد مردمی بسیار مهم است.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: خلاصه بسیاری از رسالت ها و اقدامات سازمان بسیج در احیای معروف و ارزش ها و مبارزه با منکرات تعریف می شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم امر به معروف و نهی از منکر را از ویژگی های مهم بسیج دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر ریشه همه خوبی هاست و به فرموده امام علی(ع) فردی که به زبان یا بصورت قلبی نهی از منکر نکند یک انسان مرده است.

اصل و بنای انقلاب اسلامی دفاع مردم پایه است

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در شهر قم و در ادامه دیدار با علما و مراجع در این شهر، با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار و گفتگو کرد.

وی طی سخنانی در این دیدار گفت: فرامین حضرتعالی برای ما توشه راهی خواهد بود تا بتوانیم در گام دوم انقلاب ایفای نقش کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی الگوی بی نظیری است که با مبارزه امام راحل و موهبت خداوند این نظام مقدس مستقر شد.

وی با بیان اینکه ما باید مردم را در صحنه داشته باشیم، گفت: بسیج تشکیلات تضمین کننده حضور مردم در صحنه است. ما برای طی کردن این مسیر سند راهبردی ده ساله اعتلای بسیج را در دستور کار داریم.

سردار سلیمانی افزود: اصل بنیانگذاری بسیج در انقلاب اسلامی بر این اساس بوده است که دفاع ما دفاع مردم پایه باشد.

همچنین آیت الله حسینی بوشهری پس از شنیدن سخنان سردار سلیمانی در سخنانی گفت: حضور حضرتعالی در شهر کریمه اهل بیت (ع) و مرجعیت نشان دهنده ارتباط بسیجیان با اعتقادات دینی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه این راه پشتیبان نظام اسلامی است، ادامه داد: در زمان رسول گرامی اسلام و زمانی که در مکه بودند مورد تهدید جدی دشمنان بودند و مسلمانان مدام تقاضای جهاد می‌کردند، اما از آنجایی که ماموریت جهاد از سوی خداوند ابلاغ نشده بود این کار امکان نداشت.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه وقتی حضرت به مدینه آمدند، بسیجیان وارد جهاد شدند، ادامه داد: وقتی اعلام جنگ شد امکاناتی وجود نداشت، اما عده‌ای با عشق و شور خدمت پیامبر (ص) می‌آمدند که به ما هم امکانات بدهید تا در این صحنه حضور پیدا کنیم، پیامبر می‌گویند که من مرکبی در اختیارم نیست که به شما بدهم و وقتی این را می‌شنیدند با چشمانی پر از اشک بر می‌گشتند. نمونه‌های این چنینی را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرد: از رهبر عزیز انقلاب مکرر شنیدم که حتی سیم خاردار هم در اختیار ما قرار نمی‌دادند. بسیج از دل مردم است و برای خدا بدون هیچگونه منیت و خودخواهی وارد عرصه شد و به جایی رسید که به ذهن کسی خطور نمی‌کرد.

وی ادامه داد: بسیج برای یک دوره زمانی خاص نیست و ساخته شده است که حافظ ارزش‌ها باشد. بسیج باید علاوه بر مرز‌های جغرافیایی کشور مرز‌های اعتقادی و ارزشی را هم رصد کند و در آستانه هفته بسیج
ماموریت شما در راس بسیج، امروز چندبرابر دفاع مقدس است.

عضو جامعه مدرسین افزود: عرصه‌های مختلفی بوجود آمده و باید نسبت به تهدیدات دشمن حساس بود. دشمن عرصه‌ای جدید را باز کرده که آثار سلبی آن از آثار سلبی دفاع مقدس بیشتر است. دشمن در جنگ با جسم ما کار داشت نه با فکر ما؛ امروز دشمن فکر‌ها و اندیشه‌ها را نشانه گرفته است.

حسینی بوشهری تاکید کرد: بحث مقاومت اقتصادی مفصل است و کار داریم تا به آن مرحله که رهبر عزیز انقلاب انتظار داشتند برسیم.

بسیج می‌تواند در رونق بخشی به اقتصاد روستا‌ها حاضر باشد و کنار مردم باشند تا دشمن نگوید که انقلاب کردید چه شد؟

وی با بیان اینکه بسیجیان در برابر مسئله نفوذ با آگاهی و هوشیاری در درون بدنه و مجموعه، این موضوع را رصد کند، گفت: ماموریت‌هایی در این زمینه متوجه بسیج است، چون مردمی است.

حسینی بوشهری گفت: فضای مجازی همانطور که فرصت است تهدید‌هایی هم دارد. ما هم جنگ نظامی را پشت سر گذاشتیم و جنگ اقتصادی را پیش رو داریم و جنگ فضای مجازی نیز وجود دارد و بسیج در این عرصه‌ها ماموریت دارد. 

خداوند برای بسیج مسئولیت عمومی قرار داده است 

سردار غلامرضا سلیمانی عصر امروز و در آستانه هفته بسیج در دیدار با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، گزارشی از اقدامات و برنامه‌های بسیج ارائه کرد.

وی اظهار داشت: بسیج برخواسته از مردم است و در دوره پیش رو رسالت خطیرتر و سنگین تری برعهده دارد و این رسالت جز با تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی مقدور نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: در آستانه هفته بسیج خدمت جنابعالی رسیدیم تا توشه‌ای بربندیم و از محضرتان بهره ببریم.

همچنین آیت الله سبحانی پس از گزارش سردار سلیمانی گفت: تصور من از بسیج این است که بقیه نهاد‌ها کار خاصی دارند، اما در نظام هر کاری نیاز باشد، بسیج هست و این ظرفیت بسیج است.

وی افزود: خداوند متعال برای این‌ها مسئولیت عمومی قرار داده است. همه افراد در نظام باید متعهد و مومن باشند و در بسیج این شرط بالاترین شرط است. در تربیت و گزینش باید دقت بیشتری کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بسیج را نباید فقط به شیعیان محدود کرد، ادامه داد: از اقوام دیگر نیز گزینش کنید.

وی افزود: در پایان به این جمله امام اشاره می‌کنم که‌ای کاش من هم یک بسیجی بودم و این حاکی از ارزش بسیجی بودن است.

ارسال نظرات