زنجان-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۲۰ هزار فرصت شغلی طی امسال و سال آینده در زنجان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۰۷۵۰
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: نرخ مشارکت استان زنجان ۵ درصد بیشتر از میانگین کشور است‌.

 

ايجاد ٢٠ هزار فرصت شغلی تا سال آینده در زنجان

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد جمعیت زنجان در بخش های مختلف شاغل هستند، گفت: بر همین اساس برنامه‌ریزی شده که ۲۰ هزار فرصت شغلی امسال و سال بعد داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: برنامه ما در صنایع دستی، صنایع متوسط و بزرگ با تکمیل زنجیره ارزش و تکمیل زیرساخت‌ها خواهد بود.

 

عبدالملکی تصریح کرد: در واگن‌سازی ایریکو ارزش زیادی به استان داده است و با تقاضا برای قطار اتوبوسی و اتوبوس بین شهری اشتغال این شرکت از ۵۰۰ نفر به دو هزار نفر می‌رسد.  

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش کشاورزی تمرکز بر محصولات کم آب‌بر خواهد بود و در حوزه خدماتی هم تمرکز بر مرکز گردشگری فناوری اطلاعات خواهد بود. 

 

وی گفت: در شهر خرم‌دره هم فرصت سرمایه گذاری است اما مشکل برق دارد.

 

عبدالملکی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی نیز تکمیل زنجیره غذایی و تمرکز بر حوزه گردشگری نیز بر اشتغال تاکید داریم،گفت: در شهرهای ابهر و خرم‌دره هم، باید یک بخش از ابهر جدا و به خرم‌دره بپیوندد تا موقعیت جغرافیایی این دو تکمیل شود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح‌های عمرانی ناقص بسیاری در زنجان داریم که یک فرصت باید ایجاد شود و این امر در کل کشور مورد توجه خواهد بود.

ارسال نظرات