خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز:

شفافیت حلقه مفقوده در استان خوزستان و کشور است

نظری شفافیت را حلقه مفقوده تمام کشور دانست که در صورت حاکم شدن این ویژگی در سازمان ها، نهاد‌ها و تمام سطوح دولتی، مشکلات استان خوزستان نیز برطرف می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۰۸۴۵
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

رضا نظری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز و دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت هفته بسیج در پیش خطبه نماز جمعه این هفته گفت: مسئله‌ای که تاثیر جدی در به وجود آمدن مشکلات امروز برای مردم دارد، پاسخگو نبودن مسئولان و نبود شفافیت است.

او افزود: جنبش دانشجویی پس از ده ها میزگرد تخصصی و بررسی‌های کارشناسی به این مهم رسیده است که شفافیت حلقه مفقوده سیستم مدیریت نه تنها در استان بلکه در کشور است، اما همچنان برخی به شدت از شفافیت و پاسخگویی هراسانند.

نظری بیان کرد: شفافیت لابی و ضد وبند را از بین میبرد، مردم را نسبت به عملکرد مسئولین آگاه میکند و اجازه به وجود آمدن جریانی ضد مردم و به اسم مردم را نمیدهد؛ برای ما واضح است اگر مجلس شفاف شود، تمام امور شفاف خواهد شد و گلوگاه این مسئله مجلس است و خود مجلسی که با این شعار رای آورد در مقابل این مهم ایستاده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: مطالبه ما اجرای ماده ۲۶ طرح ششم توسعه یعنی شفافیت حقوق، مزایا و اموال مسئولین در هر سمتی است.

چرا مشکلات خوزستان تمام نشدنی است؟

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: در کنار همه این‌ها مردم حق دارند بفهمند که ریشه مشکلات تمام نشدنی استان خوزستان چیست؟ چرخه معیوب بانک‌ها و مدیران ناکارآمدی که در تقابل با گفتمان مدیریت جهادی با عملکردشان از پشت به انقلاب خنجر زدند، باند‌های فساد و ثروتی که خوزستان را به حیات خلوت خود تبدیل کرده اند و مثل زالو از خون مردم شکم‌های خود را پر می‌کنند گوشه‌ای از دلایل وضع نابسامان خوزستان است.

چرا کسانی که در این سال‌ها عامل وضع موجودند محاکمه نمی‌شود آیا نباید با ترک فعل مدیرانی که آگاهانه یا ناآگاهانه پازل دشمن را در عقب ماندگی خوزستان پر کرده اند برخورد شود؟ امروز میخواهم از تریبون نماز جمعه در خصوص عاملان وضع فعلی استان صحبت کنم، جریانی که در سال‌های گذشته نبض مدیریت استان را در دست گرفتند، زمین‌های استان را به یغما بردند کالای قاچاق وارد کردند، مافیای مناطق آزاد را به وجود آوردند.

اما امروز حاضر به پاسخگویی نیستند، جریان شومی که در استان کمتر به آن پرداخته شده و بصورت چراغ خاموش و با همراهی برخی از تیم‌های مدیریتی دانشگاه‌های استان در حال بازتولید خود در دانشگاه‌های مهم و جذب نخبگان دانشگاهی است.

در کنار همه این‌ها افرادی نیز هستند که در چند سال اخیر نقش اساسی بر وضع موجود استان گذاشتند، ولی کمتر مورد توجه قرار گرفته اند؛ صریح‌تر می‌گویم مدیرانی که در چند سال گذشته از سیاست گذاران کلان استان بودند و حاصل عملکردشان تحقیر استان و به وجود آمدن هفت تپه‌ها شد.

داستان پاسخگو نبودن به این نقطه ختم نمیشود و در این میان نمی‌توان از نقش صاحب نظران سیاسی و گعده‌های شبانه آن‌ها چشم پوشید؛ همان افرادی که همواره در متن تصمیم گیری‌های کلان استان بوده اند و قبله آمال و آرزوهایشان غرب است مشکلات فعلی خوزستان را رقم زده‌اند.

جریان پشت پرده سیاست را میگویم که وضعیت استان را به وضع نامطلوب کشانده اند و برخی عناصر آن‌ها در دانشگاه‌های موثر استان با ژست حق به جانب استعفا داده اند تا فرار رو به جلو کرده باشند.

اما در شرایطی که همه امیدوار به تغییر در شرایط موجود کشور هستند علی رغم اقدامات امیدوارکننده آیت الله رئیسی، گویا بازهم خوزستان از قافله تغییر عقب مانده است، تغییر مدیران ناکارآمد، خسته و غیرجهادی نیاز فوری و ضروری خوزستان است.

موتور محرکه تغییر در وضع موجود استان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هستند که این روز‌ها روحی در کالبد ندارند و با رهاشدگی عجیبی مواجه شدند، برای نمونه وضعیت دانشگاه ما در استان که سال‌ها مرکز تولید علم و حرکت تخصصی خوزستان بوده وخیم‌تر از گذشته است و علی رغم استعفای سیاسی مدیران آن همچنان شاهد بی توجهی وزیر علوم و سایر نهاد‌های تصمیم گیر هستیم.

توانمند سازی مردم به ویژه قشر دانشگاهی از ضرورت‌های بسیج دانشجویی است

نظری در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت: بدون تردید دوراندیشی، هوشیاری و درایت بی‌نظیر امام خمینی (ره) در تأسیس بسیج و هدایت و تدابیر روشنگرانه رهبر انقلاب اساسی‌ترین عامل خنثی‌سازی توطئه‌ها در مقابل انقلاب اسلامی بوده و حوادث سال‌های بعد، گواهی روشن بر درستی این تصمیم بوده است.

رضا نظری ادامه داد: بسیج میعادگاه همه اقشار مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی و دستیابی به آرمان‌ها و اهداف آن تا تشکیل تمدن نوین اسلامی است و امروز که نظام مقدس‌مان هدف تهاجم گسترده اقتصادی و فرهنگی بدخواهان قرار گرفته بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت و نهادینه‌سازی فرهنگ بسیجی بوده و برای حفظ و استمرار فرهنگ و تفکر بسیج، باید ابعاد و ویژگی‌های این پدیده بازشناسی و معنا شود.

او گفت: دفاع جانانه در ۸ سال دفاع مقدس، نقش آفرینی در سازندگی کشور پس از جنگ تحمیلی، مشارکت در رشد و توسعه همه جانبه علمی، مقابله غیرتمندانه با تهاجم فرهنگی و نفوذ بی امان دشمن و دفاع از حریم اهل بیت و کشور، همه و همه نشان از عمق تفکر انقلابی، بصیرت ولایی، اراده خلل ناپذیر و اقدام عاشورایی و بهنگام بسیجیان است که نشات گرفته از اسلام ناب محمدی (ص) بوده و همگی در این نهاد انقلابی و مردمی گرد آمده است.

امروزه نقش‌آفرینی بسیجیان با اخلاص و با بصیرت در عرصه‌هایی مانند علم و فناوری، فرهنگی و اجتماعی و سازندگی به ویژه در محرومیت زدایی و نیز مشارکت در طرح‌های بزرگ ملی از جمله مبارزه با بیماری کرونا و لبیک به فرمان رهبر انقلاب در موسوات و کمک همدلانه به آسیب دیدگان از شرایط همه گیری بیماری کرونا، نشان از مسئولیت پذیری متعهدانه و راهگشایی آن در پیشرفت کشور از گردنه‌های دشوار به ویژه، تهاجم همه جانبه دشمنان نظام که با تروریسم اقتصادی و تحریم‌های پی در پی هدفی جز نابودی انقلاب اسلامی را ندارند، با اتکا به خداوند و ظرفیت نیروی درونی، ترویج تولید داخلی و راه اندازی چرخ‌های اقتصاد مقاومتی با افق جهش تولید را، دارد.

از همین رو توانمندسازی ملت ایران به ویژه اقشار دانشگاهی برای پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی از جمله ضرورت‌های مهم و سرنوشت‌سازی است که بسیج دانشجویی آن را در دستور کار خود قرار داده و این اقدام راهبردی، هم حمایت دولت و مسئولان را می‌طلبد.

بی تردید دانشجویان بسیجی با پیروی از رهنمود‌های رهبر انقلاب و پیشرفت‌های علمی و فکری خود با رویکرد حل المسائلی، زمینه رشد و تفکر بسیجی را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی فراهم نموده و در حال حاضر با خلاقیت و نوآوری با تکیه بر این تفکر به پیشرفت‌های عظیم علمی در سطوح مختلف دست یافته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها