خبرهای داغ:
تبریز- امام جمعه تبریز با اشاره به ضرورت رعایت عدالت در جامعه گفت: لازمه تحقق عدالت، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض است.
کد خبر: ۹۳۹۰۸۷۳
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز، افزود: مبارزه با فقر وظیفه همگانی بوده که طبق آیات قرآن یکی از نشانه‌های تکذیب دین اینست که انسان مقابل فقر بدون عکس العمل باشد.

وی اضافه کرد: مشکلات الان از عملکرد دولت قبل است و سبب شده شخص رئیس جمهور به سفرهای استانی بروند در میان مردم حضور یابند. شرایط کنونی صبر انقلابی را می‌طلبد و صبری که آرامش و پشتوانه مردمی را دارد و این چیزی است که دشمنان می‌خواهند از دولت سلب کنند.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: دولت مردان باید تدبیری را اتخاذ کنند که شرایط اقتصادی درست بشود وضع گرانی کالاها و عدم ثبات قیمت باید حل شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود سپس به آزادسازی سوسنگرد اشاره و بیان کرد: آزاد سازی سوسنگرد کلید فتح خوزستان بود و اگر خوزستان شکست می‌خورد سرنوشت جنگ عوض می‌شود. نقش رزمندگان سپاه عاشورا در آزاد سازی سوسنگرد بی نظیر بود، نقش آیت الله خامنه ای به عنوان نماینده رهبری در شورای عالی دفاع در این مساله خیلی تعیین کننده بود.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: امام (ره) در دو جا از کلمه «باید» استفاده کردند و یکجا گفتند حصر آبادان باید شکسته شود و یک بار هم درباره سوسنگرد گفتند باید تا فردا سوسنگرد آزاد شود.

وی ادامه داد: نقش حضرت آیت الله مدنی هم در آزادسازی سوسنگرد بی مثال بود، هفته کتاب آقایان بنیاد شهید باید فداکاری‌های رزمندگان استان در آزاد سازی سوسنگرد را تبدیل به کتاب کنید. برادران و خواهرانی که در خانه خود کتاب اضافه دارند، آنها را در اختیار کتابخانه ها قرار دهند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با اشاره به هفته بسیج نیز اظهارداشت: هفته بسیج را به تمام بسیجیان تبریک می گویم. بسیج یک تفکر است، بسیج به کمک ما نیاز ندارد بلکه ما مردم به بسیج نیازمندیم که در برهه‌های مختلف تاریخی نقش به خصوص خود را نشان داده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به درگذشت آیت الله شبستری اظهار کرد: ارتحال حضرت آیت الله شبستری را به مردم آذربایجان و روحانیت و مراجع تقلید و رهبر فرزانه انقلاب تسلیت عرض می‌کنم، ایشان نقش بسیار کلیدی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری داشتند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: نقش اساسی ایشان در مقابله با توطئه‌های دشمنان علی الخصوص در فتنه ۸۸ مثال زدنی بود،

 وی در بخش دیگر خطبه ها نیز با تذکر به وزارت نیرو و وزارت نفت اظهارداشت: متاسفانه آلودگی هوای تبریز در اثر استفاده از مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز به اوج خود رسیده است، آقایان دقت کنند، نمایندگان محترم مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درتهران از وزرا و مسئولان ذیربط پیگیر باشند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه آلودگی هوای تبریز بیداد می‌کند، گفت: چطور می‌شود در نیروگاه‌های تهران، کرج و اصفهان و ... اجازه استفاده از مازوت داده نمی‌شود، اما در تبریز اجازه استفاده از مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز داده می‌شود و این یک سئوال است.

وی تصریح کرد: از وزارت نیرو و نفت در رابطه با استفاده مازوت در نیروگاه تبریز گلایه داریم که امیدواریم به این مسئله به صورت جدی توجه کنند.

ارسال نظرات