معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تشریح کرد
یکوکار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد به تشریح علت‌های افزایش اخیر مبتلایان کرونا در استان پرداخت.
کد خبر: ۹۳۹۰۸۸۲
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حبیب نیکوکار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد، با تاکید بر اینکه در حال حاضر شاهد فعالیت‌های بسیار موثر کادر درمان و احاطه کامل آن‌ها بر شرایط موجود هستیم، گفت: کادر درمان در اوایل کرونا، چون بیماری جدید بود، شیوع آن و مرگ‌ومیر‌ها آمار بالاتری را نشان می‌داد، در حال حاضر بیمارستان‌های خصوصی و دولتی به‌خوبی بیماران را پذیرش و نسبت به انجام مراحل درمان به بهترین شکل عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سیر افزایشی بیماران مبتلا به کرونا در استان یزد، اظهار داشت: یکی از دلایل این افزایش مبتلایان سردی هوا است و خیلی نگران‌کننده نیست.

نیکوکار به همراهی مطلوب مردم در بحث رعایت موارد بهداشتی اشاره کرد و گفت: ساده‌انگاری در خصوص این ویروس اصلی‌ترین نگرانی به شمار می‌رود، چون باید بدانیم که در کنار انجام واکسیناسیون، پروتکل‌های بهداشتی را نیز باید مدنظر قرار داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از دیگر نگرانی‌ها را شروع مدارس بیان کرد و اذعان داشت: هم‌اکنون شاهد افزایش مختصری در ابتلای کودکان هستیم که این مسئله جز نگرانی‌ها است.

وی گفت: شست و شوی دست‌ها، استفاده از ماسک، جلوگیری از دورهم نشینی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از مواردی است که از ابتدا نسبت به آن تاکید شده و هم‌اکنون نیز بعد از انجام واکسیناسیون باید به آن توجه کرد.

ارسال نظرات