امام جمعه موقت اردبیل گفت: شناخت چالش‌های استان در حوزه‌های مختلف یکی از رسالت‌های اصلی نمایندگان باشد، زیرا تنها با تلفیق علم و عمل می‌توان درد مردم را درک و برطرف‌سازی کرد.
کد خبر: ۹۳۹۰۹۱۰
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

نمایندگان اردبیل با «بینش» و «کنش» به درد مردم برسند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت الاسلام فرج بهزاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه تحولات در دنیا با سرعت بالایی انجام می‌گیرد و نباید زمان را از دست بدهیم بر لزوم تسریع در رسیدگی به ضعف‌های استان تاکید و اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمود: «مجلس عصاره فضائل ملت است»؛ بنابراین مردم از نمایندگان خودشان انتظار دارند.

وی ادامه داد: منطقه آزاد استان چند وقتی است که به پشتوانه دوندگی‌های مسئولان و نمایندگان و نامه نگاری‌ها و پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در استان شامل استان اردبیل شده است اما استان ما چند وقتی است به خاطر برخی بی اطلاعی و عدم اشرافیت کامل به موضوع از این بحث عقب مانده است.

خطیب جمعه اردبیل افزود: چند ماه پیش امام جمعه اردبیل از نمایندگان قول گرفته است اما خبری از آنها نیست لذا نمایندگان باید رشید بودن خود را نشان دهند بنده از عزیزان خواهش می‌کنم که با سرعت تصمیم بگیرند و کار را از جایی شروع کنند.

حجت‌الاسلام بهزاد اگر انسان ذره‌ای درک به خرج دهد قطعاً گناه را ترک می‌کند در نظر بگیرید الان در بازار سم هم می‌فروشند اما هیچ عاقلی سم نمی خرد بخورد گناه سم است و هیچ انسان دارای درکی وجود خود را که پروردگار متعال به عنوان امانت به او سپرده است به گناه آلوده نمی‌کند.

وی با بیان اینکه نباید فقط به فکر دنیا باشیم خاطر نشان کرد: هر کس بزرگترین غم و غصه اش آخرت باشد خداوند امور دنیوی او را هم سامان می بخشد چنان چه فقط به فکر دنیا باشیم صفا و پاکی نمی‌ماند ما باید آخرت را برای خودمان هدف قرار دهیم این دنیا گذرگاه است ما باید به قرار گاه فکر کنیم.

امام جمعه موقت اردبیل با تاکید بر اینکه شهدا الگوهای فاخری بودند که انقلاب اسلامی ارائه کرد، گفت: سردار سلیمانی حرکتی کرد که دنیا را به تلاطم واداشت و برخی از شهدای بزرگوار ما در سن کم معامله‌ای با خداوند کردند که باید با حسرت به آنها نگاه کنیم.

وی گفت: تقوای الهی فقط این نیست که انسان نماز و روزه اش را به وقت به جا بیاورد و با هیچ چیز کار نداشته باشد بالاترین و بزرگترین عبادت و عابدترین فرد شخصی است که خیرخواه بندگان خدا باشد اگر چند روزی فرصت و امکانات به دست مان افتاده است باید گره‌ی را باز کنیم بنابراین بالاترین تقوا این نیست که نماز بخوانیم و با هیچ چیزی کار نداشته باشیم بالاترین تقوا این است که خیرخواه مردم باشیم. اینکه به فکر بندگان خدا نباشیم خلاف تقوای الهی است امام صادق (ع): واجب است بر مؤمن که خیر برادر مؤمن خود را بخواهد.

حجت‌الاسلام بهزاد با بیان اینکه هر کسی برای ما خیرخواه نیست عنوان کرد: رسول گرامی اسلام چهار شاخص و علامت برای انسان خیرخواه بیان کرده است: ۱. قضاوتش بر اساس حق است ۲. منصف است ۳. هر چه برای خود می‌پسندد برای مردم هم همان را بپسندد ۴. تجاوز کار نیست و به حق کسی تجاوز نمی‌کند.

وی گفت: اگر از تریبون نماز جمعه حرفی گفته می‌شود تماماً از باب خیرخواهی است در این جایگاه هدفمان این است که شادی و دلخوشی امت را ببینیم هر انسان با شرافتی وقتی می بیند یک انسان گرفتار شده است و می‌تواند گره او را باز کند اقدام به این کار می‌کند.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به آیه ۵۱ سوره انبیا گفت: میزان و ملاک رشید بودن انسان چیست؟ از کجا بفهمیم انسان رشد کرده است یا غیر رشید است؟ ایمان برجسته نشانه رشد انسان است. یکی از معیارهای رشید بودن انسان تصمیم‌های شجاعانه است و یکی از مهم‌ترین شاخص‌های انسان رشید این است که با انحرافات و خرافات مبارزه کند.

ارسال نظرات