خبرهای داغ:

بسیج تجهیزات و امکانات فنی برای پیشگیری از سیلاب و آبگرفتگی در اهواز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت:همه تجهیزات و امکانات فنی برای پیشگیری از سیلاب و آبگرفتگی در کلانشهر اهواز وارد میدان شده است.
کد خبر: ۹۳۹۰۹۵۰
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸

محمدرضا کرمی نژاد روز پنجشنبه در نشست مدیران و پیمانکاران طرح های فاضلاب غرب و شرق کلانشهر اهواز با تاکید بر آمادگی برای مقابله با بحران آبگرفتگی در زمان بارش افزود: پروژه‌های فاضلاب کلانشهر اهواز طبق برنامه هماهنگ و به صورت منطقه ای مدیریت شده و پیش می رود.
وی گفت: ایستگاه های پمپاژ، تابلوهای برق و تعمیرات تجهیزات و پمپ ها لجن کش نوسازی شده تا بتوانیم از بحران آبگرفتگی ناشی از بارندگی ها در کلانشهر اهواز عبور کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در ادامه افزود:از سه ماه پیش ۱۲۲جبهه کاری در مناطق ریزشی اهواز فعال شده و برای سرعت بخشیدن به روند کاری ، ۴۰پیمانکار جدید نیز به مجموعه کاری افزوده شده است.
کرمی نژاد درادامه افزود: در ۲ ماه آینده خطوط کاری در مناطق بحرانی و ریزشی اهواز به ۲۰۰ جبهه افزایش می باید تا بتوانیم نگرانی ها از پس زدگی فاضلاب و آبگرفتگی ناشی از بارش های سنگین را برطرف کنیم و مردم دچار مشکل نشوند.
وی پس از شنیدن مشکلات پیمانکاران فعال در پروژه فاضلاب کلانشهر اهواز از آنان خواست تجهیزات فنی خود را در جبهه های کاری فاضلاب وارد کرده و از همه امکانات موجود برای پیشگیری از وقوع سیلاب و آبگرفتگی استفاده شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با ابراز رضایت از پیشرفت کاری پروژه های فاضلاب در مناطق ریزشی و بحرانی کلانشهر اهواز اظهار داشت: با هماهنگی و برنامه ریزی ، برای عبور از بحران آبگرفتگی و سیلاب در اهواز آمادگی بالایی وجود دارد.

در این نشست مشکلات پیش رو برای سرعت بخشیدن به پروژه های فاضلاب در کلانشهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.شبکه فاضلاب اهواز به علت نبود شیب مناسب و ریزشی بودن در زمان بارندگی ها بسیار آسیب پذیر و مشکل ساز برای مردم است.
به گزارش بسیج در سال های بحران آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب در کلانشهر اهواز به خصوص مناطق حاشیه ای و جنوبی آن مشکلات و خسارات زیادی به مردم تحمیل کرده است.
نبود سامانه جمع آوری آبهای سطحی و عدم کشش سامانه فاضلاب کلانشهر اهواز در کنار فرسودگی تجهیزات فاضلاب و برق از مشکلات پیش روی کلانشهر در زمان بارش های سیل آسا بوده است.
در چهار ماه گذشته معاون وزیر نیرو ومدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور برای بررسی روند اجرایی پروژه های فاضلاب و تصفیه خانه های فاضلاب شرق و غرب اهواز به این کلانشهر سفر کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار