به گفته فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با همت پایگاه‌های مقاومت و بسیجیان ۷۶۰ برنامه در هفته بسیج در رشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۰۹۵۹
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ سید اکبر قاسمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیج در تمامی بحران‌ها در کنار مردم است، اظهار کرد: بسیج پاره تن مردم بوده و این نهاد در تمامی بحران و آسیب‌ها آماده خدمت‌رسانی به مردم است.  

وی با اشاره به نقش بسیج در حل بسیاری از بحران‌ها در کشور گفت: بسیج یک جریان زلال و ریشه‌دار است که در طی این مدت برکات زیادی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته و از آن به عنوان بزرگ و کم هزینه‌ترین ارتش جهان یاد می‌شود.  

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت، رسالت بسیج را دفاع از دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: تفکر ایثارگری و روحیه جهادگیری بسیج در تمامی کشور‌های آزادی‌خواه جهان گسترش پیدا کرده است که امر نشان دهنده ظرفیت بسیج در بسیاری از حوزه‌ها است.  

قاسمی با اشاره به ویژگی‌های فردی بسیجی در جامعه افزود: بصیرت، ایمان و عمل به هنگام از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های بسیج در جمهوری اسلامی است.  

وی از اجرای بیش از ۷۰۰ برنامه در هفته بسیج در سطح شهر رشت خبر داد و گفت:  رشت با همت پایگاه‌های مقاومت و بسیجیان ۷۶۰ برنامه در هفته بسیج در رشت برگزار می‌شود که افتتاح پایگاه‌های مقاومت، توزیع بسته معیشتی، برگزاری یادواره شهدا و برپایی میز خدمت در محله فخب رشت از جمله این برنامه‌های می‌باشد.  

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با تاکید بر لزوم توجه اقدامات جهادی بسیج در حوزه‌های مختلف بیان کرد: رزمایش جهادگران بسیجی و کاروان جهادی در روز ۲۹ آبان برای خدمت‌رسانی به مردم  در سطح شهر رشت برگزار می‌شود.  

قاسمی توجه به محرومیت‌زدایی را یکی از اهداف سپاه و بسیج دانست و تصریح کرد: کمک به مستضعفین و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم همواره یکی ار اهداف سپاه و بسیج است لذا در همین راستا سه واحد مسکن محرومین برای مددجویان کمیته امداد با میزان اعتبار ۱۴۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.  

وی با اشاره به انعقاد قرار داد میان سپاه رشت و بانک‌های عامل در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بیان کرد: توافق نامه‌ای با کمیته امداد و برخی از بانک‌های عامل در راستای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی منعقد و بر این اساس جوانان جویای کار می‌توانند با مراجعه به بسیج سازندگی سپاه رشت از وام‌های خود اشتغالی بهره‌مند شوند.  

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه اجرای واکسیناسیون در غالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با قدرت در گیلان در حال انجام است، تصریح کرد: اجرای طرح واکسیناسیون در ۹۹ نقطه پایگاه در حال انجام است که از این تعداد دو پایگاه به طور شبانه‌روزی در حال فعالیت می‌باشد.  

قاسمی از رتبه اولی گیلان در اجرای طرح واکسیناسیون خبر داد و افزود: بر اساس آمار در هر پایگاه واکسیناسیون ۱۵ الی ۲۰ بسیجی در حال فعالیت هستند و هر روز به این آمار افزوده می‌شود.  

وی، اقدامات سپاه و بسیج در ایام کرونایی را به مانند روز‌های دفاع مقدس دانست و گفت: گروه‌های جهادی بسیج ۱۶ شبانه روز د ر ایام کرونا در کنار کادر درمان بوده و به بیماران خدمات‌رسانی کردند.  

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با تاکید بر لزوم توجه به تهیه کپسول اکسیژن توسط سپاه ناحیه مرکزی رشت برای بیماران کرونایی افزود: در دوران موج پنجم کرونا ۱۵۲ کپسول اکسیژن توسط سپاه مرکزی رشت تهیه و در اختیار کادر درمان قرار گرفته است.  

بنا بر اعلام قاسمی در بحران آب خوزستان، مردم رشت و بسیجیان ۲۰۴ کانتینر آب را به این استان تقدیم  و در زلزله سی سخت هم دو واحد مسکونی در این شهرستان احداث شده است.  

وی با اشاره به اقدامات سپاه ناحیه مرکزی رشت در راستای اشتغال‌زایی بیان کرد: در بحث اشتغال‌زایی اقدامات خوبی توسط سپاه ناحیه مرکزی رشت اتخاذ شده است و در این راستا صندوق‌های قرص الحسنه در مساجد تشکیل  و حتی در یک صندوق ۲۰۰ اشتغال ایجاد شده است.  

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت از احداث هفت بازارچه محله با توسط سپاه ناحیه مرکزی رشت با همکاری شهرداری خبر داد و گفت: همچنین در صندوق مسکن مهر کارگاهی ایجاد شده و محصولات تولید شده از قبیل این کارگاه وارد بازار می‌شود.  

انتهای پیام/

ارسال نظرات