خبرهای داغ:
همدان-کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه وجود مدیران لیبرال که به وظیفه خود عمل نکرده‌اند دلیل مشکلات کشور است، گفت: با این وجود بسیج جهادگونه برای حل مشکلات وارد عمل شده و ایثار می‌کند.
کد خبر: ۹۳۹۱۰۳۵
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲

محمود قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت هفته بسیج به فلسفه تشکیل این نهاد انقلابی اشاره و اظهار کرد: یکی از ابتکارات حضرت امام خمینی (ره) راه‌اندازی سازمان بسیج بود تا با فکری نو بتواند در کنار مدیران و نیرو‌های مسلح نظام گروه‌های نظامی، امنیتی و اقتصادی کشور را باز کند.

وی با بیان اینکه بسیج در همه عرصه‌ها نقش‌آفرینی کرده و خدمات بسیاری به مردم و کشور ارائه  کرده است، گفت: در بسیج اقشار مختلفی از مردم همچون پزشک، مهندس، استاد، دانش‌آموز، دانشجو، طلبه، کشاورز، کارگر، هنرمند، ورزشکار، بازاری و ... وجود دارد که هر کدام در عرصه‌های مرتبط منشأ خدمات فراوانی هستند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شعار امسال هفته بسیج با عنوان «بسیج پاره تن مردم است»، افرود: با توجه به اینکه در بسیج مجموعه‌ای از متخصصین جامعه حضور دارند، در اکثر شرایط و در عرصه‌های مدیریتی هرجا در طول ۴۳ سال اخیر گیر کردیم بسیج بسیار گره‌گشا بوده است.

وی با تشریح کارکرد‌های بسیج در نظام و انقلاب، نقش بسیج در دوران دفاع مقدس را کلیدی و اثرگذار دانست و بیان کرد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی کم هزینه‌ترین، ولی کارآمدترین نیروها، نیروی بسیج بودند که با دستانی خالی به بهترین شکل در برابر ۶۱ کشور جهان ایستادگی کرد و توانست موفقیت بزرگی کسب کند.

قاسمی با تاکید بر اینکه بسیج در عرصه‌های مختلف همچون فرهنگی، اقتصادی، محرومیت‌زدایی و... به صورت علمی ورود کرده است، تصریح کرد: کمک به امداد و نجات مردم در سوانح و حوادث غیرطبیعی و خدمات‌رسانی اجتماعی از دیگر کارکرد‌های بسیج است به نحوی که در عرصه‌های مختلف همچون حوادث و بلایای طبیعی سیل، زلزله و تصادفات اولین نیرو‌هایی که در صحنه حاضر می‌شود، بسیج است و بسیار بیشتر از نیرو‌های مسئول و دستگاه‌های مربوطه دلسوزی و خدمت‌رسانی می‌کند.

وی به کارکرد بسیج در عرصه اقتصادی و مقابله با جنگ نرم دشمن با اعمال تحریم‌ها پرداخت و بیان داشت: امروز که مشکل اصلی کشور مشکل اقتصادی است، می‌بینیم که بسیج در عرصه کارآفرینی اقدامات بسیار فاخر و ارزشمندی انجام داده و با اعطای وام‌های قرض الحسنه در جای جای کشور از نقطه مرزی تا پایتخت ایجاد شغل می‌کند و علاوه بر آن در زمینه محرومیت‌زدایی به طور جد ورود کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بسیج در عرصه فرهنگی با برگزاری اردو‌های راهیان نور و راه‌اندازی پایگاه‌های بسیج با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، علمی و اعتقادی، مراسمات ملی و مذهبی  به خوبی نقش‌آفرینی می‌کند، تاکید کرد:  بسیج در عرصه‌های علم و فناوری، محیط زیست، سلامت و بهداشت نقش‌آفرینی کرده و جانانه پای کار است.

وی اجرای موفق‌آمیز طرح شهید سلیمانی برای مقابله با ویروس کرونا را مصداقی از  نقش‌آفرینی‌های بسیج در عرصه بهداشت و سلامت عنوان کرد و ادامه داد: بسیج با اجرای طرح شهید سلیمانی کشور را نجات داد و در جهان این طرح به عنوان یک طرح موفق مطرح شد به طوری که دیگر کشور‌ها این طرح را با عنوانی دیگر برای رهایی از این بیماری اجرا می‌کنند.

قاسمی با تاکید بر اینکه حضور بسیج در همه عرصه‌ها حضور موفق و با برکتی بوده است، بیان کرد: بسیج یکی از برکت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است و هر جایی که نظام به مشکل برمی‌خورد و گره در کارش می‌افتاد بسیج که وارد می‌شد گره‌گشایی می‌کند که امیدواریم در گذر زمان نیز اثربخشی بسیج کیفی شود.

وی با بیان اینکه بسیج به دلیل اثربخشی و کارکرد‌های مثبت همواره در معرض توطئه و تخریب دشمن قرار دارد، ادامه داد: طبیعی است که وقتی بسیج هر جا که می‌رود گره گشایی می‌کند، دشمن نیز با او دشمنی می‌کند و به دنبال خراب کردن وجهه آن در بین مردم است بنابراین باید با اقدامات مختلف نقطه ضعف و آسیب‌های بسیج به حداقل برسد و کیفیت کار بسیج بالا رود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نارضایتی مردم از شرایط موجود و مسائل و مشکلات اقتصادی در کشور تصریح کرد: وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور به دلیل این است که دولت آقای روحانی هشت سال خوب کار نکرد و موجب نارضایتی و عصبانیت مردم شد و باید به این نکته توجه کرد که بسیج نمی‌تواند مثل یک دولت کار کند، اما تلاش می‌کند که بخشی از خرابکاری‌های دولت قبلی را جبران کند.

وی یادآور شد: قرار نیست بسیج مملکت را اداره کند و کار مدیریتی مسئولین را انجام دهد؛ آن مدیر و مسئولی که حقوق آنچنانی دریافت می‌کند باید به درستی کار و به وظیفه خود عمل کند.

قاسمی با بیان اینکه وجود مدیران لیبرال که به وظیفه خود عمل نکرده‌اند دلیل مشکلات کشور است، خاطرنشان کرد: با این وجود بسیج جهادگونه برای حل مشکلات وارد عمل شده و ایثار می‌کند و کوتاهی مدیران و ضعف‌های مدیریتی را که باعث نارضایتی مردم شده را جبران می‌کند و مردم از بسیج ۱۰۰ درصد راضی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات