علی پور میرزایی: تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی و مدیرانی که در آینده بتوانند بار این انقلاب را به دوش بکشند، مهمترین انتظار این دو بزرگوار از مجموعه بسیج دانشجویی است.
کد خبر: ۹۳۹۱۰۴۷
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

به گارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، "علی پورمیرزایی" مسئول بسیج دانشجویی استان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص هفته بسیج گفت: بسیج طلاب و دانشجویان تنها قشری از بسیج هستند که به دستور مستقیم امام خمینی (ره) تشکیل شدند و این مساله اهمیت وظایف این دو قشر را نمایان می‌کند.
مسئول بسیج دانشجویی استان یزد اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایلی که امام خمینی (ره) مدت کوتاهی بعد از اتمام جنگ دستور تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را دادند نیاز انقلاب به نیروی انسانی کارآمد و متخصص برای پیشبرد اهداف متعالی خود بود.
وی افزود: امام (ره) می‌دانستند انقلاب با پیروزی در جنگ تحمیلی یک پله بالاتر آمده و تمام ابرقدرت‌ها فهمیده اند که دیگر نمی‌توانند با جنگ سخت به این انقلاب آسیب برسانند، لذا به دنبال مباحث گفتمانی و فرهنگی خواهند رفت بنابراین ایشان با فرمان تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه به مقابله با توطئه‌های جدید و همچنین پاسخ به نیازمندی‌های آینده پرداختند.
وی تصریح کرد:رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم، پنج مرحله را برای تحقق تمدن اسلامی ترسیم فرموده‌اند. ما هم اکنون در مرحله تشکیل دولت اسلامی قرارداریم. از سوی دیگر تحقق کامل این گام نیز نیازمند تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است که بسیج دانشجویی یکی از مهمترین نهاد‌هایی است که می‌تواند در تحقق این هدف منشأ اثر باشد.
پورمیرزایی اضافه کرد: وجود ۶۸ هزار دانشجو در ۳۸ دانشگاه استان رسالت و نقش مهم و انکار ناپذیر بسیج دانشجویی را به خوبی نشان می‌دهد.
وی افزود: از مجموع رهنمود‌های امامین انقلاب اینگونه استنباط می‌شود که تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی و مدیرانی که در آینده بتوانند بار این انقلاب را به دوش بکشند، مهمترین انتظار این دو بزرگوار از مجموعه بسیج دانشجویی است.
این مقام مسئول به نقش آفرینی بسیج دانشجویی در دوران کرونا نیز اشاره کرد و گفت: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، مجاهدت در بیمارستان‌های درگیر کرونا در کنار کادر درمان، جهاد تربیتی برای آموزش به ۷۰۰ نفر از دانش آموزان کم بضاعت محروم از موبایل و تبلت در سراسر استان و کمک به واکسیناسیون تنها گوشه‌ای از اقدامات بسیج دانشجویی استان یزد برای مقابله با تبعات بیماری منحوس کرونا بوده است.

ارسال نظرات