زاهدان/گروه هم خوانی اهل سنت از سیستان و بلوچستان برای شرکت در سومین دوره کارگاه و همایش نغمه سرایان اهل سنت که در دوم و سوم آذر ماه امسال در گرگان برگزار می شود اعزام شدند.
کد خبر: ۹۳۹۱۰۶۲
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

مسئول سازمان بسیج مداحان استان سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: این گروه  هفت نفره متشکل از گروه منتخب هم خوانی اهل سنت از چابهار و تعدادی از شعرا ونویسندگان از برادران اهل سنت زاهدان می باشند.

محمد جواد جامعی جامعی با بیان اینکه دو دوره قبلی این کارگاه وهمایش دراستان گلستان برگزار شده است تصریح کرد:

 در این کارگاه و همایش که به همت سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی کشور طراحی شده است ، برادران اهل سنت از کل کشور حضور دارند.

وی بااشاره به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهت انسجام بیشتر وحدت شیعه و سنی  در راستای پیشبرد بیشتر اهداف متعالی اسلام و انقلاب در زمینه های مختلف علمی ، فرهنگی ،اقتصادی ،افزود : یکی از اهداف مهم این اعزام ،شناساندن هنر برادران اهل سنت در زمینه دف و هم خوانی وسرودهای مذهبی و ایراد وایجاد آثاری در خور محبین اهل بیت (ع )است.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال کارگاه و همایش نغمه سرایان  اهل سنت ،بسیج نغمه وحدت است افزود :  کارگاه وهمایش نغمه سرایان اهل سنت را فرصتی مغتنم برای شناساندن هنر قوم بلوچ در ایران است .

وی بیان کرد: بسیج برخاسته از بطن مردم  و همواره در همه زمینه ها ،بلایای طبیعی سیل و زلزله و از زمان پیدایش بیماری کوئید ۱۹ در زمینه های مختلف؛ مشکلات اقتصادی ، انجام کارهای جهادی ،درمانی همواره پیشرو و یار و یاور مردم بوده است.

جامعی گفت : کارگاه و  همایش نغمه سرایان اهل سنت، در واقع فرصتی برای تبادل فرهنگهای قومی است ؛ که در جهت اهمیت  انسجام وحدت و همدلی شیعه و سنی و ناکامی فتنه انگیزان و دشمنان و بدخواهان این مرز و بوم قدم برمی دارد، چرا که انجام حمایت های لازم در این زمینه،  رشد و شکوفایی بیش از پیش انقلابی این برادران در جهت نیل به اهداف مقدس اسلام و انقلاب را نیزدر پی دارد.

 

ارسال نظرات