مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان خبر داد:
سرهنگ جواد جلالی اظهار کرد: آزادسازی ۱۵۰ زندانی جرائم غیر عمد را در هفته بسیج با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و گروه های صلح و سازش خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۳۹۱۱۲۸
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، سرهنگ جواد جلالی مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان  در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج در جمع خبرنگاران ضمن گرامی داشت یادو خاطر شهدا بسیجی خصوصا شهدای نیروی انتظامی  اظهار کرد : شعار امسال در هفته بسیج تحت عنوان بسیج پاره تن مردم است نام گذاری شده است

وی  گفت : با این شعار مردمی کردن گفتمان بسیج در بین مردم را دنبال می خوانیم در همین راستا  برخی از برنامه های دیگر ذیل این شعار در دستور کار داریم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان  افزود:   بسیج گام دوم انقلاب، بسیج کشور است و همه مردم کشور ما باید در گفتمان بسیج حضور داشته باشند و مخاطبان ما  تنها افرادی نیستند که کارت بسیج دارند

این مقام مسئول عنوان کرد: گروه های جهادی تخصصی در اقشار مختلف تخصصی  در عرصه های مختلف اعم از پزشکی، کشاورزی، مهندسی عمرانی و غیره فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: ماموریت دیگر سازمان بسیج سازندگی در تحقق این شعار ، ایجاد کار برای عموم مردم است و در این عرصه روند دست و پاگیر را حذف می کنیم؛ چرا که نیروهای ما به دنبال روان سازی هستند و تفاهم نامه ای در این راستا در سپاه منعقد شده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: ماموریت دیگر سازمان فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی و افتتاح کارگاه های اشتغال زایی ذیل تعاونی ها و صندوق های قرض الحسنه است.

جلالی با اشاره به اینکه ماموریت دیگر سازمان بسیج سازندگی نهضت کمک مومنانه است، تصریح کرد: خدمت رسانی ما معطوف به حضور در بحران های سخت نیست، در طرح شهید سلیمانی توزیع بسته های معیشتی برای خانواده های آسیب دیده از کرونا، آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و دیگر فعالیت ها انجام شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان اظهار کرد: آزادسازی ۱۵۰ زندانی جرائم غیر عمد را در هفته بسیج با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و گروه های صلح و سازش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پنج اولویت را در استان برای انجام ماموریت های مد نظر قرار داده ایم، گفت: تامین آب شرب در روستاهای فاقد آب شرب پایدار با مشارکت سپاه، گروه های جهادی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دستور کار قرار داده ایم و در این راستا هفتم آذر ماه افتتاح آبرسانی به ۶۳ روستا استان با محوریت رفسنجان انجام خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: ایجاد اشتغال بنگاه های کوچیک و اشتغال های خرد و خانگی، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن محرومین و مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی، خدمات اجتماعی و توجه به حاشیه نشینی از دیگر اولویت های مد نظر سازمان است.

جلالی با اشاره به اینکه تعداد پروژه های عمرانی بسیج از سال گذشته تا به امروز پنج هزار و ۵۶۰ پروژه در حوزه سازندگی، محرومیت زدایی و اشتغال بوده است، ادامه داد: در هفته بسیج امسال ۱۳۴ پروژه به ارزش ریالی ۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان افزود: پروژه احداث و تکمیل مسکن محرومین و مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی، پروژه تکمیل قبور شهدا در شهداد، احیا و لایه روبی ۷ قنات، بهره برداری از تعدادی سرویس بهداشتی و حمام، راه اندازی پروژه اشتغالزایی از دیگر برنامه های مد نظر در هفته بسیج است.

وی برگزاری رزمایش کمک مومنانه را از دیگر برنامه های سازمان بسیج سازندگی دانست و خاطر نشان کرد: افتتاح پروژه های محرومیت زدایی در بخش شهداد که روز پنجشنبه 4 آذر ماه با حضور مسئولین به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول ادامه داد:  آبرسانی به 63 روستای استان با محوریت شهرستان رفسنجان در هفتم آذر ماه  رزمایش گروه های جهادی در جوار مزار شهید سلیمانی با اعزام 200 گروه جهادی در 7 آذر ماه از مرکز استان و سایر شهرستانها جهت خدمت رسانی به نقاط مختلف استان در اعزام خواهد شد

جلالی تصریح کرد:  ارسال محموله های غیر نقدی به مناطق زلزله زده هرمزگان و افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت تعاونی ها و صندوق های قرض الحسنه که در حسینیه ثارالله استان کرمان 7 آذر برگزار خواهد شد

وی با بیان هدف برگزاری نمایشگاه ها گفت:  برگزاری نمایشگاه های اقتصادی مقاومتی  ارائه توانمندی شهرستانهای مختلف استان در حوزه مشاغل خرد خانگی و صنایع دستی  است.

این مقام مسئول در خصوص اصلاح قانون اختیارات بسیج سازندگی اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی طبق قانون، یک دستگاه اجرای است که در سال 86 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و از نگاه دولت ما یک دستگاه اجرایی هستیم اما در قانون به مجاز بودن دستگاههای اجرایی تاکید شده است

سرهنگ جلالی افزود:  کلمه مجاز بودن کار را در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی  سلیقه ای کرده است لذا از ابتدای امسال اصلاحیه قانون بسیج سازندگی با دو هدف ماموریت ملی در حال بررسی است

جلالی در خصوص چرایی اصلاح قانون بسیج سازندگی اظهار کرد: ما با هدف حمایت همه جانبه از گروه های جهادی در بخش ایثارگری و خدمات درمانی تلاش می کنیم  دستگاههای اجرایی در انجام طرح های محرومیت زدایی و سازندگی درصدی از منابع خود را به محرومیت زدایی در استان اختصاص بدهند

وی گفت: بسیج سازندگی نگاه غیر انتفاعی ندارد و در برنامه های خود با توجه به مشارکت خیرین می توان در انجام ماموریتها در حوزه محرومیت زدایی  نقش تاثیر گذاری داشته باشیم

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله افزود: اگر مسئولین اجرایی با توجه به قانون قدیم عمل کنند باعث می شود ما نتوانیم در حوزه محرومیت زدایی مدیریت خوبی داشته باشیم.

سرهنگ جلالی خاطر در پایان خاطر نشان کرد: با راه اندازی جهاد سازندگی تعامل بهتری بین وزارتخانه ها و دستگاه های در راستای خدمت رسانی به مردم شکل خواهد گرفت

ارسال نظرات