خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در عرصه های مختلف 440 گروه جهادی بالغ بر 3هزار و 600 نفر از جهادگران ساماندهی شدند و در بیش از ۱۵۰ نقطه در سراسر استان اجرای ماموریت و خدمت رسانی به مردم را انجام خواهند داد.
کد خبر: ۹۳۹۱۲۲۹
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی استان صبح امروز شنبه(29آبان) در رزمایش بزرگ خدمات رسانی گروه های جهادی با بیان اینکه ما شروع هفته بسیج را با فعالیت گروه‌های جهادی خواهیم داشت و ضمن گرامیداشت خاطره جهادگران آسمانی از جمله ۶ جهادگر خراسان جنوبی که در حین اردوها جان خود را تقدیم انقلاب کردند اظهار کرد: در سال گذشته در عرصه های مختلف با توجه به بیماری کرونا و خدمات مومنانه که به فرمان مقام معظم رهبری شروع شده بود حضور فعال جهادگران بسیج درعرصه های مختلف خدمت رسانی داشتیم از جمله بحث نهضت خدمت مومنانه و طرح شهید سلیمانی که با حضور جهادگران در کمیته طرح شهید سلیمانی کمک های زیادی برای رفع بیماری کرونا در سطح استان انجام دادند .


مهندس هنری با بیان اینکه حدود ۲ سال پیش بعد از پیام حضرت آقا به جهادگران و تاکیدشان بر گسترش گروه‌های جهادی و ترویج فرهنگ و گفتمان جهادی در جامعه اذعان کرد: طی جلساتی که با سازمان های مختلف انجام شد ما شاهد گسترش چشمگیر گروه‌های جهادی در استان بودیم.


وی ادامه داد: از حدود دو سال پیش تا کنون ما حدود ۳۲۵ گروه جهادی ثبت داشتیم امروز ۱۶۰۰ گروه جهادی در سامانه ثبت فعالیت کرده اند و گستره ی خدمات جهادگران روز به روز بیشتر می شود و ۱۱۰۰ گروه در عرصه مساجد و محلات و مابقی در زمینه های تخصصی بسیج در حال فعالیت هستند.


مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اينکه امسال هفته بسیج با شعار بسیج پاره تن مردم است نام گذاری شد گفت: امروز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور سردار سلامی ریاست سازمان بسیج آغاز رزمایش گروه‌های جهادی را در سطح استان و به تبع آن در شهرستان ها داریم.


وی اذعان کرد: سهمیه ای که برای‌ خراسان جنوبی در نظر گرفته بودند حدود ۳۰۰ گروه بود که با فراخوان و استقبال چشمگیر گروههای جهادی در عرصه های مختلف 440 گروه جهادی بالغ بر 3هزار و 600 نفر از جهادگران ساماندهی شدند و مناطق هدفشان هم مشخص شد که در بیش از ۱۵۰ نقطه در سراسر استان اجرای ماموریت و خدمت رسانی به مردم را انجام خواهند داد.


وی بابیان اينکه در زمینه هاي مختلف فرهنگی، عمرانی و اشتغال برنامه ریزی شده افزود: دوره های آموزشی که مرتبط با اشتغال در بحث های فنی و مهارتی هم خدمات قابل توجهی در زمینه های مختلف از تاسیسات و برق وجوشکاری و ... که از امروز شروع می شود و تا پایان هفته بسیج ادامه خواهد داشت ارائه خدمت به مردم خواهند کرد و بالغ بر 39هزار و 900 نفر از این خدمات جهادی استفاده خواهند کرد.


هنری ادامه داد: نهضت کمک مومنانه در این مرحله با نام نهضت خدمت مومنانه نامگذاری شده است که محوریت آن خدمت جهادگرانه است علاوه بر کمک هایی که مردم و دستگاه‌های مختلف در بحث کمک مومنانه خواهند داشت که در این مرحله هم کمک قابل توجهی با کمک همه در بین مردم آسیب پذیر توزیع خواهد شد علاوه بر خدماتی که گروه های جهادی دارند این بسته حمایتی نیز توزیع خواهد شد.


وی با این عنوان که با حمایتی که از مجموعه های خیرین جذب شده امروز توزیع ۴۰ تانکر آب شرب در روستاهاو مناطق عشایری انجام می شود افزود: از همه جهادگران تشکر ویژه ای دارم و امیدوارم بتوانیم با حضور موثر همه جهادگران خدمت شایانی را به مردم داشته باشیم.


وی اذعان کرد: ما در بحث نیروهای مسلح با ابلاغ و جلساتی که داشتیم حضور و راه اندازی گروه‌های جهادی جدید در حوزه نیروهای مسلح را داریم.


وی در پایان ضمن تشکر از دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: ما در پایان هفته بسیج برنامه شکوه هجرت را داریم که مراسم تقدیر و تشکر از جهادگران بسیجی را داریم.
انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها