خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در رزمایش سراسری خدمت جهادگران گفت: امروز در جبهه سازندگی رفع فقر و ایجاد رفاه، محور است.
کد خبر: ۹۳۹۱۳۰۵
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در رزمایش سراسری خدمت جهادگران که همزمان با هفته بسیج برگزار شد، اظهار کرد: بخاطر وحدت، همدلی، دلسوزی، ولایت مداری که رشته اصلی این پیوند انسجام و اتحاد معنوی و ایمانی است، خدا را سپاگزاریم و همه این واژه ها، معنای بسیجی بودن است.

وی تصریح کرد: ایمان، شجاعت، تقوا، دلسوزی، اقامه نماز، به فریاد مردم رسیدن، عدالت، خستگی ناپذیری، استقامت در راه خدا، سازندگی و کار جهادی، همگی در بسیجی بودن خلاصه می شود و جا دارد خدا را سپاسگزار باشیم بخاطر اینکه در این فضا قرار گرفته ایم.

امام جمعه قزوین با تشریح آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند فرموده ای کسانی که ایمان آورده اید، تقوا پیشه کنید و با صادقان همراه شوید که همان پیامبران، امامان و مجاهدان راه خدا از آدم تا خاتم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: قرآن می خواهد ما یک انسان پرشور، با نشاط، آگاه، بصیر و خستگی ناپذیر که همان بسیجی است، باشیم. امام خمینی(ره) فرموده بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین، امضا نموده اند. امام خمینی(ره) احیاگر روح بسیجی انبیاء و اولیاء الهی در طول تاریخ است.

وی عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند هر یک از آحاد و قشرهای مختلف جامعه که دارای روحیه حساس مسئولیت و ایمان باشد، بسیجی محسوب می شود، بسیاری از پیشرفت ها و موفقیت های نظام اسلامی در عرصه های مختلف مرهون تفکر و میل بسیجی است، بسیجی یعنی علی(ع) که تمام وجودش وقف اسلام بود.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: پشتوانه و ریشه های بسیجیان، انبیاء و اولیاء الهی است و بسیج میوه و ثمره تفکر و اندیشه های ناب الهی و خدایی انبیاء و اولیاء است و همه آیات قرآن سرمشق بسیجیان است و همه لوازم فکری و سبک زندگی بسیجی در این آیات نهفته است و هر که به هر میزانی وابستگی به دین دارد، به همان اندازه بسیجی محسوب می شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: بسیجی کسی است که برای اقامه نماز، عدالت، مقابله با ظلم و اجانب، پای کار هست. خداوند فرمود حرمت مومن، حرمت کعبه و عرش خداست و وقتی این نگاه است شما بسیج می شوید که مبادا یک مومنی بخاطر نداشتن مسکن، آسیب ببیند و آب شرب منطقه ای با مشکل مواجه شود، درمان و بهداشت منطقه ای در مضیقه قرار گیرد.

وی بیان کرد: بسیجی مرز ندارد، برای این شهر و کشور نیست و بسیجی جهانی می اندیشد چرا که پیغمبر(ص) رسالتی جهانی داشت و درمورد دست گیری از دیگران فرمود اگر کسی روزگار بگذراند اما هم و غم مسلمانان و غیر مسلمانان مستضعف را نداشته باشد، مسلمان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه چند جبهه داریم، عنوان کرد: ما یک جبهه نظامی داریم که باید در مقابل آمریکایی ها ایستادگی کنیم و رسالت جهادی مقابله نظامی با دشمن را برای ما ترسیم کرده است. رهبر معظم انقلاب با عمل به آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة» عزت را به ارمغان آوردند و امروز در سطح بالایی از قدرت نظامی و دفاعی قرار داریم.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: جبهه فرهنگی جبهه ای دیگر است که بسیجیان ما حضور دارند، رهبری فرمودند ما علاوه بر جهاد اصغر و اکبر، جهاد کبیر هم داریم که جهاد فرهنگی است و باید بفهمیم دشمن می تواند در افکار جوانان رخنه کند و می باید در این جبهه کوشا باشیم.

وی اضافه کرد: جبهه سوم، جبهه سازندگی است که موضوع این اجتماع در استان قزوین و سایر مناطق کشور است و باید کاری کنیم تا فقر از میان برود، اشتغال جای خودش را پیدا کند، مضیقه ها در زندگی و نبود زیرساخت های رفاه و آسایش مردم از بین برود چرا که این شرایط برازنده جمهوری اسلامی نیست.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اقداماتی که شما بسیجیان در جهاد سازندگی انجام می دهید، دل مردم را شاد کرده و امید مردم را افزایش داده است و حتی گاهی جاهایی که دولت ها نتوانستند کارها را پیش ببرند، جماعت قدرتمند مردمی بسیجی آمدند مشکلات را برطرف کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر گفت این وظیه تو است که آبادانی و عمران ایجاد کنی و این رسالت عمران و آبادانیِ پایدار و حقیقی، با دین تحقق می یابد و حضرت به فرزند خود فرموده آن زمانی تو آباد هستی که دلت با ذکر آباد شود و محبت خدا در دلت وجود داشته باشد و اگر دل انسان آباد شد می تواند آبادگر و موثر باشد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها