خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از آغاز آموزش رسمی قرآن به دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۱۳۷۲
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹

کوروش مودت در آیین استانی آغاز آموزش رسمی قرآن در پایه اول ابتدایی که امروز (۲۹ آبان‌ماه) در ناحیه ۴ اهواز برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در سراسر استان خوزستان داریم، اظهار کرد: در برنامه قرآنی پایه اول، روخوانی و حفظ و آشنایی با داستان‌های قرآنی دیده شده است.

به گزارش بسیج، وی افزود: هدف این است که دانش‌آموزان با قرآن آشنا شوند و بتوانند از آن در زندگی خود استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به اینکه پایه اول ابتدایی بسیار مهم است، آموزش قرآن می‌تواند در حسن تعلیم دانش‌آموز موثر باشد و فرهنگ قرآنی نهادینه شود تا دانش‌آموز در آینده یک فرد موثر باشد.

به گزارش بسیج، مسعود اکبری سرپرست معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: آموزش قرآن از ابتدای پایه اول تا دبیرستان انجام می‌شود؛ تمرکز در آموزش قرآن در پایه اول ابتدایی بر قرائت قرآن است و بعدها روی آموزش و حفظ قرآن کار می‌کنیم. در پایه‌های بالاتر نیز در تدبر در قرآن و فهم و تفسیر با توجه به تناسب سنی دانش‌آموز کار می‌شود.

وی افزود: امروز آغاز آموزش رسمی قرآن را برای ۱۲۰ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی داشتیم و دانش‌آموزان به مدت دو ساعت در هفته با قرائت قرآن آشنا خواهند شد.

سیده فرانک موسوی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: در پایه اول دانش‌آموز به صورت رسمی روخوانی قرآن و حفظ قرآن را آموزش می‌بیند و با داستان‌های قرآنی آشنا می‌شود. در پایه‌های بعدی علاوه بر روخوانی و حفظ قرآن، تدبر در قرآن و فرهنگ قرآنی را داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها