همزمان با آغاز هفته بسیج در صدا و سیمای شهرکرد برگزار شد:
نشست تلویزیونی ویژه گرامیداشت هفته بسیج، با حضور احمد رضا بسیج مسئول سازمان بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری در صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۱۶۹۹
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، احمدرضا بسیج در این برنامه تلویزیونی ابتدا به توضیح و تشریح واژه ی بسیج، پیشینه و ارزش‌های آن پرداخت سپس افزود: این واژه ریشه در فرهنگ کشور ما دارد و مصداق آیه ی 14 سوره  مبارکه «صَفّ» می‌باشد که می فرماید: «یاأیُّهَا الذَینَ آمَنوا کُونوا اَنصارَاللهِ» در این آیه، یار خدا بودن هدفی است که بسیج و بسیجی بودن در زمینه های سازندگی، تربیتی، اخلاقی و...دارد.

بسیج در ادامه پیرامون مبحث اقتصاد مقاومتی صحبت کرد و گفت: در مفهوم اقتصاد تامین نیازهای معیشتی که تحت مسئولیت شخص هست، مدنظراست؛ حال آنکه وقتی راجع به اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنیم ضمن تامین نیاز های روزانه، حفظ ارزش‌ها درصدر قرار دارد و این مبحث بسیار مهم تلقی می‌گردد.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی تمشیت اقتصاد جامعه به گونه‌ای باشد که بتوانیم در مقابل تهاجمات بیگانگان سنگرسازی اقتصادی کنیم و ضمن حفظ ارزش‌هایی که داریم، مسائل اقتصادی زندگی خود را اداره کنیم .«و لَن نَجعَل اللهِ لِلکافرین عَلی المونینِ سبیلاٌ» به تعبیری خداوند در این آیه می‌فرماید: من از جامعه ی اسلامی انتظار این را ندارم که برای شکم تحت سیطره کافران قرار بگیرد.

در پایان مسئول سازمان بسیج اساتید به سوالاتی پیرامون اقتصاد مقاومتی پاسخ داد.

انتهای پیام/

منبع: دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری

ارسال نظرات