خبرهای داغ:
مسئول بسیج مساجد و محلات استان همدان:
همدان-مسئول بسیج مساجد و محلات استان همدان با بیان اینکه زنان در ایجاد جامعه مهدوی نقش به سزایی دارند، گفت: اگر نگاه‌ها درست شود ما به جامعه مهدوی خواهیم رسید.
کد خبر: ۹۳۹۲۰۲۷
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عبدالله‌پور در مراسم گرامیداشت خواهر دباغ و افتتاح حوزه خواهر دباغ ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: باید در راستای تشکیل دو جامعه حرکت کنیم یا دنبال جامعه مدنی باشیم و یا جامعه مهدوی.

وی افزود: در جامعه مدنی هدف نکوداشت انسان است و مزایایی نیز دارد اما در جامعه مهدوی معیار فقط تکلیف است و البته بهره فراوانی هم برای انسان دارد و آرزوی تمام اولیا و اوصیا رسیدن به جامعه مهدوی است.

مسئول بسیج مساجد و محلات استان همدان ادامه داد: روشنفکر نماها از ابتدای انقلاب تفکر تشکیل جامعه مهدوی را به انزوا کشاندند و با این موضوعات که دنیا، دنیای جامعه مدنی و حقوق بشر است و نگذاشتند تفکر جامعه مهدوی رشد کند .

وی با بیان اینکه تکلیف مشخصه اصلی جامعه مهدوی است، خاطرنشان کرد: خواهر دباغ مادر ۸ فرزند بوده و باید به آنها رسیدگی می‌کرده اما تکلیف خود می‌دانسته که در کنار آن به مبارزه نیز بپردازد.

پورعبدالله با بیان اینکه زنان در ایجاد جامعه مهدوی نقش به سزایی دارند، تصریح کرد: اگر نگاه‌ها درست شود ما به جامعه مهدوی خواهیم رسید، نگاهی که امام راحل به جامعه بانوان داشتند باید در جامعه حاکم شود، جایگاه زنان در جامعه باید شناخته شود و نقشی که می‌توانند در جامعه ایفا کنند .

وی گفت: یکی از جاهایی که زنان باید نقش‌آفرینی کنند مسجد است، اگر در مسجد پنج نفر داشته باشیم باید یکی از آنها زن بوده و برای نظرات ایشان اهمیت قائل شود و در مدیریت مسجد نقش ایفا کند.

مسئول بسیج مساجد و محلات استان همدان گفت: امام (ره) به یک بانو میدان عمل داد و شاهد بودیم چه ثمراتی از ایشان به جای ماند و حال ما باید به تک تک بانوان میدان دهیم تا به ایجاد جامعه مهدوی نزدیک شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات