فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام زمان (عج) طالقان خبر داد؛
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام زمان (عج) شهرستان طالقان از اجرای بیش از ۱۷ مرحله رزمایش کمک مومنانه و توزیع بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۲۰۶۴
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، ادب زاده، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام زمان (عج) شهرستان طالقان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، گفت: بسیج از بدو تشکیل تاکنون در تمامی عرصه های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... حضور موثر و فعال داشته و هرکجا که انقلاب و نظام اسلامی احتیاج داشته بسیجیان دریادل با روحیه جهادی در میدان حاضر شدند.  

اجرای بیش از ۱۷ مرحله رزمایش کمک مومنانه در شهرستان طالقان

وی عنوان کرد: در شهرستان طالقان نیز پایگاه های بسیج و گروه های جهادی طی سال های اخیر خدمات بسیاری را به مردم ارائه کرده اند که از جمله آن ها می توان به اجرای بیش از 220 طرح محرومیت زدایی در عرصه های مختلف و با توجه به بوم و نیاز شهرستان و روستاهای تابعه اشاره کرد.

ادب زاده افزود: اشتغال زایی و کار آفرینی برای جوانان، حضور قوی و تاثیرگذار در دوران بیماری کرونا و اجرای موفق طرح شهید سلیمانی با کمک شبکه بهداشت شهرستان و اجرای گشت های رضویون وکمک به برادران ناجا در جهت بالابردن ضریب امنیت که موجب کاهش آمار سرقت در سال گذشته و جاری شد، از جمله اقدامات انجام شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام زمان (عج) شهرستان طالقان، اجرای بیش از ۱۷ مرحله رزمایش کمک مومنانه و توزیع بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا، بازسازی و ساخت منازل محرومین و اهدای تبلت و بسته های کمک آموزشی به دانش آموزان نیازمند و جهیزیه به نوعروسان نیازمند را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وی بیان کرد: ایجاد مراکز مشاوره برای زوج های جوان و برطرف کردن مشکلات خانوادگی، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و حمایت از ورزش در سطح شهرستان، برگزاری یادواره های شهدا و ساخت یادمان شهدا در جهت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در برخی از روستاها و اعزام گروه های جهادی به روستاها در جهت محرومیت زدایی نیز صورت گرفته است.

ادب زاده از اعزام گروه های پزشکی به مناطق محروم شهرستان به منظور ویزیت رایگان و حفظ سلامت مردم شهرستان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: در هفته بسیج، اقداماتی از قبیل نهضت کمک مومنانه و اهدای بسته های غذایی، جهیزیه، لوازم التحریر، لوازم گرمایشی و ... به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا و برپایی غرفه های مشاوره خانواده و ازدواج توسط حوزه های محلات در سطح شهرستان صورت گرفته و می گیرد.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام زمان (عج) شهرستان طالقان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی توسط معاونت های فرهنگی، اجتماعی، تربیت بدنی و حوزه های محلات و اقشاری در زمینه های مختلف و پیاده روی و حضور حماسی گردان های امام علی (ع) و بیت المقدس به تپه نورالشهدای طالقان و اجرای برنامه های متنوع از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

وی با اشاره به اعزام گروه های جهادی به روستاها جهت خدمت رسانی به مردم و ویزیت رایگان در روستاهای دوردست شهرستان از افتتاح بیش از ۱۰ پروژه محرومیت زدایی با حضور فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز و مسئولین شهرستانی که شامل یادمان شهدا، خانه های عالم، تعریض و بازسازی راه روستایی، غسالخانه، سرویس های بهداشتی، لوله کشی آب روستایی و پایگاه های بسیج خواهر و برادر است خبر داد .

ادب زاده پخش فیلم و مستندهای ارزشی و تولیدات جشنواره عمار در سطح مساجد و حسینه ها و گردهمایی بسیجیان و گردان های مردم پایه بسیج در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان طالقان و اجرای برنامه های متنوع را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برشمرد و افزود: بازدید از مساجد و پایگاه های منتخب با حضور مسئولین شهرستانی و تبین بیانیه گام دوم انقلاب با حضور کارشناسان مربوطه از دیگر اقدامات این ناحیه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام زمان (عج) شهرستان طالقان با اشاره به برگزاری مسابقه از بیانیه گام دوم با اهدای جوایز ارزنده ای همچون اعزام به مشهد مقدس مطرح کرد: از دیگر برنامه های این هفته می توان به برگزاری پویش  مجازی من و رفیق شهیدم و دیدار با خانواده های معظم شهدای بسیجی و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و تکریم این عزیزان اشاره کرد.

وی  عطرافشانی و غبارروبی گلزارهای شهدا در سطح شهرستان و روستاهای تابعه در روز پنج شنبه با حضور مسئولین، بسیجیان و مردم شهید پرور شهرستان را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: برپایی نمایشگاه هایی از فعالیت های عرصه های مختلف بسیج در سطح مدارس و آموزش و پرورش توسط بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی  وحضور حداکثری بسیجیان در نماز جمعه و تجلیل از بسیجیان نمونه نیز صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها