شرافتی راد فرماندار تربت حیدریه: فرهنگ و تفکر بسیج یک ظرفیت ارزشمند است که از ابتدای انقلاب و در برهه های مختلف و شرایط خاص و التهاب آور در کنار مردم و نظام بوده است.
کد خبر: ۹۳۹۲۱۱۱
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵

حسین شرافتی راد، فرماندار تربت حیدریه صبح امروز در نشست شورای اداری تربت حیدریه ضمن گرامیداشت هفته بسیج، به مدیران دستگاههای اجرایی توصیه کرد تا با فرهنگ و تفکر بسیجیان دوران دفاع مقدس به مردم جامعه خدمت کنند.

وی تصریح کرد: مدیر با تفکر بسیجی می تواند با حضور جهادی و میدانی خود در جلب اعتماد مردم و ممانعت از تولید نارضایتی تلاش کند، لذا این فرهنگ و تفکر لازم است در سطوح مختلف نیز نهادینه شود تا دشمن همچون گذشته مایوس و ناامید شود.

وی ضمن انتقاد از برخی دستگاه‌های اجرایی به دلیل پرونده سازی برای یکدیگر گفت: مدیران باهم هماهنگ باشند تا شاهد افزایش خدمات رسانی به مردم باشیم، لذا مناسب نیست دستگاههای اجرایی در قوه قضائیه برای هم پرونده سازی کنند چرا که اینگونه رفتارها مشکلی از مردم را حل نخواهد کرد.

اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تربت حیدریه در سال ۱۴۰۰

فرماندار تربت حیدریه از اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این شهرستان خبر داد و افزود: از سرجمع این اعتبارات ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل نفت، ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل توازن، ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل جدول صفر یک و همچنین ۵۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل رفع محرومیت که با نظارت نمایندگان مجلس اختصاص و توزیع می شود در حوزه های عمران، خدمات، راهداری، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: هر مقدار از این بودجه وارد شهرستان نشود به همان میزان مدیر آن دستگاه به شهرستان خدمت نکرده، لذا مدیران باید بر پیمانکاران نظارت و برای جذب اعتباری که اختصاص داده شده از سطح اداره کل تا وزارتخانه رایزنی کنند.

شرافتی راد گفت: مدیران باید با چانه زنی و رایزنی در سطوح مختلف حق شهرستان را بگیرند، اینکه مدیری در اتاق خود بنشیند و شهامت و جسارت لازم را نداشته باشد زیبنده نیست.

وی از جذب ۳۷ درصدی اعتبارات ماده ۱۶ کمیته امداد و ۶۰ درصدی اعتبارات بهزیستی خبر داد و گفت: یکی از مشکلات عمده در جذب این نوع اعتبارات بروکراسی و قفل در پرونده های بانکی است و از مدیران. بانک ها تقاضا داریم این مسیر را برای تولید و اشتغال جامعه تسهیل کنند.

در ادامه فرماندار تربت حیدریه گفت: شعار سال برای بنر زدن نیست بلکه عمل می خواهد، لذا باید مراقب باشیم با تنگ نظری مانع اشتغال و توسعه سرمایه گذاری نشویم، جرا که این شهرستان می تواند کانون صنعت جنوب خراسان رضوی باشد،. بنابراین مدیران اگر بصورت شفاف و قانونی وارد عرصه شوند یقینا کسی به آنها چالشی نخواهد داشت.

واکسن نزدن باعث اختلال در نظام سلامت و حق الناس است

امام جمعه تربت حیدریه گفت: برخی افراد با توهمات واکسن نزدن باعث اختلال در نظام سلامت جامعه می شوند و این خود یک حق الناس است و همه باید بدانند نظر متخصصین حجت شرعی است.

حجت الاسلام عصمتی افزود: اگر مردم در حوزه های مختلف به خصوص بهداشت و درمان جامعه به نظر متخصصان و سیستم پزشکی تمکین نکنند سلامت جامعه که یک نعمت الهی است به مخاطره خواهد افتاد.

واکسیناسیون ۸۵ درصدی مردم تربت حیدریه

موسوی، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تربت حیدریه از واکسیناسیون ۸۵ درصدی مردم منطقه تربت حیدریه خبر داد و گفت: تاکنون در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ۳۵۲ هزار نفر واکسینه شدند که از این تعداد ۲۲۶ هزار نفر دز اول و ۱۲۵ هزار نفر هر دو دز را تزریق کردند.

وی واکسیناسیون جامعه فرهنگیان و دانش آموزان را بترتیب ۹۰ و ۷۹ درصد عنوان کرد و افزود: در حوزه نظام تعلیم و تربیت مشکل خاصی نداریم ضمن آنکه طبق اعلام ستاد کرونا از کارمندانی که واکسن نزده باشند از حضور در محل کارجلوگیری خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها