فرمانده سپاه ابرکوه گفت: تفکر بسیجی در دولتمردان و مسئولین دستگاه‌های اجرایی این است که قونین و دستورالعمل‌ها را جوری تفسیر کنند که نفع آن به مردم برسد و بیشترین خدمت به آنان صورت گیرد.
کد خبر: ۹۳۹۲۱۴۶
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، سرهنگ «مهدی ابرقویی» در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ابرکوه ضمن تبریک هفته بسیج به تمامی مردم و بسیجیان، اظهار کرد: مسئولین و کارکنان در دستگاه‌های اجرای اگر چیزی فراتر از دستورالعمل‌های سازمان و اداره خود انجام دهند و مردم را راهنمایی و به آنان خدمت کنند، دارای تفکر بسیجی هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه تصریح کرد: نهادینه کردن تفکر بسیجی در ادارات و ارگان‌ها به این معنی است که دستورالعمل‌ها و قوانین را طوری تفسیر کنیم که مردم بیشترین نفع را از آن ببرند و با چالش، موانع و مشکلات بیشتر مواجه نشوند.

مهدی ابرقویی با بیان اینکه بسیج مولود انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: هر چند شروع کار بسیج همزمانبا آغاز جنگ تحمیلی بود که به عنوان دوران اوج شکوفایی این نهاد مقدس شناخته می‌شود؛ اما عده‌ای بعد از جنگ می‌خواستند تاریخ انقضای این مولود نوپا را اعلام کنند که با درایت و اندیشه ناب امام راحل، بسیج و سپاه ماند تا از دستاورد‌های انقلاب دفاع کند.

ابرقویی تصریح کرد: بسیج بلافاصله پس از جنگ پا در عرصه سازندگی نهاد و از آن زمان تا کنون در تمامی حوادث، بلایا و وقایع نقش میدانی و کلیدی داشته است تا به خوبی از ارزش‌های انقلاب و نظام دفاع کند. از آبادانی شهر‌های جنگ زده گرفته تا کمک به سیل و زلزله زدگان، حمایت از محرومین و مظلومین، خنثی سازی توطئه دشمنان در اغتشاشات، نابودی داعش، مقابله با کرونا و. بسیج پیشگام بوده است.

وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت‌های بسیج در تمامی عرصه ها، ابراز کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌های بسیج در حوزه‌های علمی است که با ساخت، تجهیز و حمایت از مراکز علمی به رشد، توسعه و پیشرفت کشور کمک کرده و با پرورش نخبگان تکیه بر توان داخلی را ترویج می‌کند.

فرمانده سپاه ابرکوه تأکید کرد: تمام علما و مراجع دو خصلت کار جهادی و اخلاص را از جمله مهمترین شاخصه‌های بسیجیان عنوان کرده اند؛ لذا هدف اصلی بسیجیان مخلص، تقویت نظام و حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی است که با تشکیل پایگاه‌ها و استفاده از ظرفیت مساجد و روحانیت، جهت تربیت نیروی انسانی با تفکر بسیجی میسّر می‌شود.

ابرقویی همچنین به تهیه سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج در سطح کلان اشاره کرد و افزود: این سند بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب تنظیم شده است تا طی ۱۰ سال آینده بتوانیم تمامی موارد آن را اجرا کرده و به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

ارسال نظرات