مادران شهدا با صبر و متانت سنگر ایستادگی و مقاومت را حفظ کردند

حجت الاسلام کریمی گفت: خانواده های معظم شهدا در خاکریز دوم بعد از شهدا قرار دارند که با صبر و متانت خود، این سنگر ایستادگی و مقاومت و ایثار را حفظ کردند.
کد خبر: ۹۳۹۲۴۳۵
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام،در آیین تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» و تجلیل از مادران مکرم شهدا در سالن اجتماعات استانداری ایلام، اظهار کرد: هفته کتاب و کتابخوانی را به فعالان عرصه کتاب و ناشران و تبریک عرض می کنم.

حجت الاسلام« علی رحیم کریمی»، با تبریک هفته بسیج خدمت ملت ایران اسلامی، افزود: همه ملت ایران اسلامی بسیجی هستند، ملت ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدسف جانانه در برابر دشمن بعثی ایستادند و مقاومت کردند و امروز نیز با صبر و ایستادگی خود و فرهنگی بسیجی، دشمنان را به زانو درآورده اند.

وی با بیان اینکه در آستانه برگزاری  کنگره عظیم و ملی سه هزار شهید استان ایلام قرار داریم، گفت: امروز هر چه داریم از برکت خون شهیدان است و مادران شهدا امروز مجلس ما را نورانی و منور کرده اند.

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: ایثار یک مقوله است که در طول تاریخ اسلام به آن اهمیت داده شده است و  همواره ایثار و ایثارگران در اوج افتخار قرار گرفته اند، ایثار اوج‌ وارستگی است و کسی به این مقام نمی رسد مگر اینکه ایثار و از خودگذشتگی داشته باشد.

وی بیان کرد: همه واقعیات کربلا در اوج قله ایثار قرار دارند،کربلایی که عنوان یک مکتب در طول تاریخ برای همه ملت های آزاده الگو قرار گرفته است و امروز می بینیم که ملت ایران با تاسی از نهضت عاشورا، الگوی ملت های آزادی خواه جهان است.

 امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: مقام معظم رهبری  همواره تاکید داشته اند که فرهنگ ایثار و شهادت باید در بین همه اقشار مختلف جامعه ترویج پیدا کند و امام راحل نیز در این خصوص می فرماید که شهادت یک فوض‌ عظیم است.

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: شهدای ما شهادت را لمس کردند،ایثار کردند، مادرانی داریم که سه تا چهار شهید و بیشتر را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کردند و این ایثار، از خودگذشتگی و صبر می‌خواهد که در این جبهه مقاومت کند و مادرانی که چشمشان به درب دوخته شده است که فرزندشان بیاید.

معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: مادران عزیز شهدا قطعه قطعه شدن فرزندان خود را دیدند، خانواده های معظم شهدا در خاکریز دوم بعد از شهدا قرار دارند که با صبر و متانت خود، این سنگر ایستادگی و مقاومت و ایثار را حفظ کردند.

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: مادرانی که این سنگر را حفظ کرده اند حامی می خواهند و باید آنها را درک کنیم و قدردان آنها باشیم و تکریم کنیم، مادران شهدا همان راه حضرت زینب(س) و مادران شه ای صدر اسلام را طی کرده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار