فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: سپاه علاوه بر حوزه های دفاعی و نظامی حضوری پررنگ و خودجوش در بخش های محرومیت زدایی و ورود به مسائل اجتماعی دارد.
کد خبر: ۹۳۹۲۴۹۹
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،پ سردار جمال شاکرمی روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه های استان به مناسبت هفته بسیج و در آستانه برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ایلام اظهار داشت: حضور سپاه در جمع مردم ، ارائه خدمات عام المنفعه به اقشار مختلف جامعه و ورود به مسائل اجتماعی برای کاهش آسیب ها از اهداف و وظایف سپاه است.

وی افزود: اکنون که در هفته گرامیداشت بسیج قرار داریم و همزمانی و تقارن این هفته مقدس با برگزاری کنگره سه هزار شهید فرصتی مغتنم برای ارائه خدمات گسترده به مردم نقاط مختلف استان با اولویت نقاط محروم و دور افتاده است.

شاکرمی ادامه داد: رویکرد سپاه استان در هفته بسیج امسال خدمات محوری است که در این راستا تامین جهیزیه به نوعروسان، اهدای کمک های مومنانه، آبرسانی به مناطق روستایی و اراضی کشاورزی دیم، تعیین تکلیف پرونده سه هزار رزمنده فاقد بیمه درمانی، ساخت مسکن مسکونی مددجویان کمیته امداد و اعزام تیم های تخصصی بسیج جامعه پزشکی به مناطق حاشیه شهرها و نقاط روستایی و عشایری از جمله این خدمات است.

وی به موضوع برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ایلام اشاره کرد و یادآور شد: روز چهارشنبه همزمان با آغاز به کار کنگره برنامه مهم اقتدار با حضور جمع بسیجیان در مصلی شهر ایلام و سایر نقاط استان برگزار و اجلاسیه های تخصصی از روز شنبه تا چهارشنبه هفته آتی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: اجلاسیه های دانشجویی، زنان و کودکان، طلاب و روحانیون، عشایر، ورزشکاران و اجلاسیه نهایی که با حضور شخصیت های مهم ارشد کشور و گروه های هنری مطرح کشور و استان برگزار می شود که باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته اجلاسیه ها به ویژه اجلاسیه نهایی اثری فاخر و ارزشمند خواهد بود.

فرمانده سپاه استان ایلام گفت: رسانه ها به عنوان بازوی سپاه نقشی موثر در بازگویی خدمات این نهاد خواهند داشت و باتوجه به برگزاری کنگره، رسانه ها باید در انتشار گسترده کنگره و پرداختن به سوژه های ناب دفاع مقدس و مظلومیت استان در دوران جنگ تحمیلی، یک جریان مطالبه گرانه را راه اندازی کنند.

 ۲۹ آبان تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نامکذاری شده است و بسیج پاره تن مردم شعار امسال این هفته است.

کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام از چهارم تا ۱۱ آذرماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات