فرمانده سپاه استان البرز گفت: بسیج به یکی از بزرگ‌ترین امیدهای مستضعفان و آزادی‌خواهان در سراسر دنیا و رود خروشانی تبدیل شده که با سرعت به سمت آرمان‌ها و اهداف عالیه انقلاب در حرکت است.
کد خبر: ۹۳۹۲۵۳۶
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که به همت سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه این استان در کانون شهید سبحانی برگزار شد، اظهار داشت: بی‌شک بسیج یادگار ماندگار امام عظیم‌الشأن ماست؛ یادگاری که آن پیر فرزانه سفر کرده از خود بر جای گذاشتند، امروز به حدی از بلوغ رسیده که گره بسیاری از مشکلات به ظاهر ناگشودنی به دست پر توان خواهران و برادران بسیجی باز می‌شود.

بسیج، یکی از بزرگترین امیدهای مستضعفان و آزادی‌خواهان دنیاست

وی اضافه کرد: بسیج یکی از الطاف معجزه‌گونه خداست که به این نطام و انقلاب هدیه داده شد. هر روزی که از عمر پربرکت این شجره طیبه و درخت تناور و تنومند می‌گذرد، بر عزت، شوکت، جلال و خدمتگزاری آن افزوده می‌شود. این مجموعه یکی از بی‌نظیرترین تشکل‌های مردمی در سراسر دنیاست که همه دولت‌ها و حتی ابرقدرت‌های دنیا به داشتن چنین تشکل مردمی، خالص، مجاهد و انقلابی غبطه می‌خورند.

فرمانده سپاه استان البرز عنوان کرد: بسیج یک نیروی مردمی و خودجوش است که با آگاهی، بصیرت و بدون تعلق خاطر به مادیات و فقط برای رضای خدا پای در عرصه جهاد می‌گذارد. این مجموعه به برکت هدایت‌ها و رهبری‌های امامین انقلاب به یکی از بزرگ‌ترین امیدهای مستضعفان و آزادی‌خواهان در سراسر دنیا و یک فرهنگ، اندیشه متعالی، جریان و رود خروشانی تبدیل شده که با سرعت به سمت آرمان‌ها و اهداف عالیه انقلاب در حرکت است.

به گفته سردار حیدرنیا، بسیجیان، این شیران روز و زاهدان شب، افراد عاشق، دلسوخته و پاکباخته‌ای هستند که پای در این عرصه پربهجت و پرفیض گذاشتند و تنها هدف آن‌ها رضای معبود است. بسیجیان بندگان صالح خدا بر روی زمین و مردان و زنان کم‌ادعایی هستند که کمر همت به دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام بسته‌اند. آن‌ها روزگاری در عرصه جنگ‌ سخت جانانه در مقابل همه متجاوزان عالم ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک مقدس کشور به دست آن‌ها بیفتد.

وی ادامه داد: بسیج یک روز برای دفاع از ارزش‌های انقلاب و مقابله با جنگ نرم، یک روز برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، یک روز برای تأمین امنیت پایدار در جامعه و یک روز برای کمک به مردم در مقابل حوادث و بلایای طبیعی وارد عرصه می‌شود و زمانی نیز برای دفاع از حریم و حرم آل‌الله پای در سرزمین شامات می‌گذارد و شجره خبیثه ملعونه داعش را با فرماندهی سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی برای همیشه از روی زمین محو می‌کند.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به نقش‌آفرینی زنان و مردان پاکباخته بسیجی در دفاع از سلامت و امنیت مردم و خلق صحنه‌های بسیار زیبا توسط آن‌ها خاطرنشان کرد: به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) بسیج لشکر مخلص خداست. ایشان بر این نکته تأکید داشتند که بسیجیان باید به بسیجی بودن خود افتخار کنند. حضرت امام (ره) می‌فرمایند: من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خداوند می‌خواهم تا مرا با بسیجیانم محشور بگرداند و افتخارم در دنیا این است که خود یک بسیجی هستم.

سردار حیدرنیا افزود: زمانی‌که امام (ره) افتخار خود را در دنیا بسیجی بودن می‌دانند و آرزو می‌کنند که در روز محشر با بسیجیانشان محشور شوند، این عاشقان ولایت بدانند که در چه جایگاه متعالی قرار گرفته‌اند. امروز بسیج، یک فرهنگ بن‌بست‌شکن بوده و بازگشت به تفکر و فرهنگ بسیجی کلید حل مشکلات کنونی جامعه است که در این راستا همه کارگزاران حکومت و انقلاب، باید به این فرهنگ که خدمت صادقانه و بی‌آلایش به خلق خداست بازگردند.

وی مطرح کرد: همه روندهای جاری نشان می‌دهد که ما در گام دوم انقلاب در فضای نزدیک‌تری با دشمن مواجه می‌شویم که محیط منازعه پیچیده‌تر، متنوع‌تر، گسترده‌تر و عمیق‌تر و تقابل در این صحنه نیز گسترده‌تر خواهد شد؛ بسیج باید خود را برای این اصطکاک عظیم و درگیری سخت و پنجه انداختن در پنجه استکبار آماده کند. راز اعتلا و رویش بسیج، حضور در میادین بزرگ جهاد است و این مجموعه در میدان عمل رشد و اعتلا می‌یابد.

فرمانده سپاه استان البرز ویژگی و شاخصه مهم بسیج را اعتلای آن دانست و عنوان کرد: بسیج زمانی در صحنه دفاع مقدس وارد صحنه عمل شد و جهاد را تبیین کرد اما امروز عرصه‌های مختلفی از جمله جهاد علمی، فرهنگی، اقتصادی، امنیت و امداد و نجات را برای خود تعریف کرده است و هر جا که احساس کند مردم نیاز به کمک، حمایت و مساعدت دارند، خالصانه و بدون منت وارد عرصه می‌شود. امروز این مجموعه سنگرنشین خط مقدم مقابله با جبهه استکبار است.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه هر جا که بسیجیان پای به عرصه نهادند، موجب افتخار نظام و انقلاب شدند، افزود: امروز بسیج به پشتوانه این نیروی عظیم مردمی و جوانان انقلابی گره‌گشای بسیاری از مشکلات مردم است. در ابتدای فراگیری ویروس کرونا، بسیجیان شجاعانه، دلاورانه و با خلوص نیت وارد میدان شدند و در اندک زمانی که با کمبود ماسک مواجه شدیم و جبهه استکبار و ابرقدرت‌های دنیا با ذلت ماسک‌های یکدیگر را به سرقت می‌بردند، بسیجیان ما این بحران را در کشور مدیریت کردند.

به گفته وی، پدیده کرونا نه تنها یک کشور بلکه همه دنیا را درگیر کرد و برای اولین بار در تاریخ است که مدیریت بحران همه دولت‌ها و کشورها در یک ترازو و میزان واحد سنجیده می‌شوند. در این شرایط با مدیریت مردمی، همه مشکلات برطرف و در رزمایش‌های مواسات و همدلی که سیل عظیمی از کمک‌ها و دوست‌داشتن همنوعان به وجود آمد، صحنه‌های بسیار زیبایی خلق شد. زمانی‌که تفکر بسیجی و انقلابی بر مسئولین حاکم باشد، هیچ گره‌ای باقی نخواهد ماند.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مردم ولی‌نعمتان این انقلاب هستند و هر جا که می‌توانیم باید گره‌ای را از مشکلات آن‌ها باز کنیم، اذعان داشت: امروز مسئولیت در جامعه مسلمین امانت و باری سنگین و توفیقی است که خداوند برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم به ما عطا کرده است. امروز مسئولیت گرفتن در این جامعه دل شیر می‌خواهد و این میزها و صندلی‌ها هدیه و آزمون الهی است که هرکس زرنگ‌تر باشد می‌تواند ثواب‌ها و پاداش‌هایی را برای خود جمع‌آوری کند.

سردار حیدرنیا با اشاره به مشکلات اقتصادی کنونی در جامعه تأکید کرد: البرز استانی پرجمعیت و دارای مشکلات فراوانی است که زیرساخت‌ها و امکانات این استان متناسب با رشد جمعیت آن در سنوات گذشته رشد نیافته است. در این شرایط نباید تصمیمی را اتخاذ کنیم که گره‌ای به گره‌های زندگی مردم اضافه شود. همه ما موظفیم حق و حقوق مردم را از دستگاه‌ها، نهادها و رده‌های بالادستی دریافت و وارد استان کنیم. یک استان صنعتی مانند البرز نباید انسان محروم و کم‌برخوردار داشته باشد.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها