مجمع استادیاران طرح صالحین استان کرمان عنوان شد
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز بسیار به جهاد اقتصادی و سازندگی احتیاج داریم، افزود: بسیج مصداق دیگر جهاد اقتدار افزایی است.
کد خبر: ۹۳۹۲۶۰۸
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،مجمع استادیاران طرح صالحین استان کرمان با  حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله ،  امام جمعه  و فرمانده سپاه ثارالله در محل سالن اجتماعات سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شد

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی اظهار کرد: فرد بسیجی تبدیل کننده تهدیدها به فرصت‌ها و سرشار از امید، نشاط و خلاقیت برای انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه بسیج تجلی حزب الله و سازش ناپذیری در مقابل دشمن است، افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «تا بسیج و این فرهنگ است انقلاب وجود دارد».

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه «من با همه وجود با همه قلب عرض می‌کنم اگر قدرت آمریکا و همه قدرت‌های مادی دست به دست هم بدهند و بخواهد با وجود بسیجیان مؤمن ما این انقلاب را شکست بدهند والله قادر نخواهند بود»، گفت: بسیج در گذشته عامل ماندگاری انقلاب بوده و در آینده هم مایه افتخار است.

حجت الاسلام حاجی صادقی بیان کرد: این بسیج باید چنان عالم گیر شود تا زمینه‌های ظهور فراهم شود. بسیج یک فرهنگ است که ریشه در فرهنگ علوی فاطمی و حسینی دارد؛ این فرهنگ ،فرهنگ جهاد و مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در راه دین باید همه داشته‌هایمان را فدا کنیم، بیان کرد: جهاد کبیر مصادیقی دارد؛ یک مصداقش تسلیم نشدن و نپذیرفتن دشمن است که در سوره فرقان آمده است.

حجت الاسلام حاجی صادقی بیان کرد: یکی از مصداق‌های جهاد، جهاد علمی است که امروز خیلی به آن احتیاج داریم.

وی گفت: بزرگترین مبارزه و جهاد و ضربه زدن به آمریکا خدمت به این مردم است چون این مردم هستند که انقلاب را حفظ می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز بسیار به جهاد اقتصادی و سازندگی احتیاج داریم، افزود: بسیج مصداق دیگر جهاد اقتدار افزایی است.

وی با اشاره به اینکه نیاز است همگان تلاش کنند تا کشور قوی‌تر و اقتدارش بیشتر شود، بیان کرد: جهاد فرهنگی و ارزشی جهاد دیگری است. مصداق جهاد کبیر جهاد تببین و جهاد روشنگری و بصیرت افزایی است و ما امروز متناسب با نوع حمله دشمن به این جهاد خیلی نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه دستور حضرت آقا به دانشجویان در همین راستا بود، گفت: بسیج امروز یک شبکه منسجم است، مواظب باشید گرفتار آسیب نشوید و این انسجام و وحدت دچار آسیب نشود.

حجت الاسلام حاجی صادقی با تاکید بر اینکه انسان باید به دنبال عمل صالح باشد، اظهار کرد: انسجام زمانی به هم می‌ریزد که هر کسی بخواهد بحث فاعلیت را مطرح کند. یکی از درس‌های حاج قاسم داریم این است که عمل صالح انجام شود مهم نیست به نام چه کسی تمام شود.

لزوم احیای شبکه صالحین

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر لزوم احیا و تقویت شبکه صالحین افزود: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از همان آغاز طرح صالحین این بوده که این شبکه از بالا به پایین ساماندهی شود. بحث محتوای این حلقه‌ها بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: ما معتقدیم باید محور محتوا دست استاد باشد، این استاد است که می‌تواند بگوید الان در استان کرمان موضوع محوری مورد نیاز چه مبحثی است.

حجت الاسلام حاجی صادقی بیان کرد: قصد دارند با این فضای مجازی، شایعه‌ها و رسانه‌های خبری خطرناک، بسیجیان ما را منفعل کنند. در نتیجه به شبکه سازی صالحین نیاز است چرا که دشمن چراغ خاموش حرکت می‌کند تا بسیجیان ما را منفعل کند.

وی ادامه داد: باید به لحاظ بصیرت دینی به آنها مسئولیت بدهیم تا در مقابل اشتباهات و شبهات بایستند و با جهاد معنوی و با تقویت روحیه ایمانی، به آنها مصونیت بدهیم که در برابر هجمه‌های اخلاقی بایستند.

حجت الاسلام حاجی صادقی بیان کرد: یکی از کارکردهای صالحین می‌تواند این باشد که دو بال «علم» و «ایمان، بصیرت و معنویت» را در بچه‌های بسیجی تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه حریت و محوریت بسیج رهبری است، خاطر نشان کرد: بسیجی باید مطالبه گری داشته باشد. جریان انحراف دنبال این هستند که ما و بچه‌های ما را گرفتار سرخوردگی کنند. مراقب باشید که بسیجی پاک و با احساسات ما دچار شبهه نشود

ارسال نظرات