وزارت خارجه روسیه و کاخ کرملین این ادعا را که مسکو در تدارک حمله قریب الوقوع به اوکراین است؛ داستان پردازی رسانه های غربی تلقی کردند.
کد خبر: ۹۳۹۲۶۲۰
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادعای رسانه‌های غربی را مبنی بر اینکه مسکو از بحران پناهجویان در مرز بلاروس به عنوان سرپوشی برای تدارک حمله به اوکراین استفاده می‌کند؛ تکذیب و آن را داستان پردازی تلقی کرد.

بلومبرگ مدعی شده که آمریکا مدارکی را با شرکای اروپایی به اشتراک گذاشته که حاکی از تلاش نظامیان روس برای ورود به اوکراین از طریق شبه جزیره کریمه و خط مرزی و با توجه به درگیری افکار عمومی اروپا با بحران مهاجرت است.

همزمان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت که برخی رسانه‌های غربی به ابزاری برای پیشبرد کارزار شایعه‌های هدفمند علیه روسیه تبدیل شده اند، حال آنکه اظهارات درباره طرح‌های مسکو برای حمله به اوکراین، تنش زا و در راستای رسیدن به راهکاری تهدیدآمیز علیه روسیه است.

وی افزود: استقرار نیروهای نظامی روسیه در سراسر خاک این کشور، تهدید علیه دیگر کشورها نیست و کسی نباید بابت این مسئله نگران باشد.

پسکوف همچنین گفت که روسیه با نگرانی طرف‌هایی که به کی یف برای تقویت نیرو کمک می‌کنند؛ زیر نظر دارد.

پیشتر هم سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته بود مسکو چشمان خود را بر تحریکات فاحش ناتو و اتحادیه اروپا از جمله تشویق تمایلات نظامی در اوکراین نخواهد بست.

ارسال نظرات