خبرهای داغ:
همدان-مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: مشترکان گاز طبیعی استان در هشت ماه سال گذشته حدود یک میلیارد و ۹۷۳ میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند.
کد خبر: ۹۳۹۲۷۳۱
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالله فیاض در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مشترکان گاز طبیعی استان در هشت ماه گذشته سال حدود یک میلیارد و ۹۷۳ میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند.

وی با بیان اینکه برداشت گاز در استان ۲ میلیارد و ۲۸۶ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۱۳۰متر مکعب بوده است و در مدت مشابه آن در سال ۹۹ یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون و ۱۶۰ متر مکعب بوده است که نشان دهنده رشد ۱۴.۱ درصدی است.

فیاض با بیان اینکه۵۴۰ میلیون متر مکعب از گاز مصرفی همدان به مشترکان خانگی و تجاری تعلق دارد، گفت: در حال حاضر ۳۱ شهر داریم که ۱۰۰ درصد گازرسانی شده است و یک هزار و ۷۴ روستا داریم که از این تعداد یک هزار و ۳۶ روستای استان همدان گازرسانی شده که بالای ۲۰ خانوار هستند و در سال ۹۷ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی شدند.

وی با بیان اینکه تعداد مشترکان گاز استان همدان ۶۶۳ هزار و ۸۶۱ خانوار است، ابراز داشت: ۴۴۵ هزار و ۵۸۵ مشترک شهری و ۲۱۸ هزار و ۲۷۶ مشترک روستایی در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان ادامه داد: ۳۸ درصد مشترکان گاز طبیعی استان مشترک صنعتی و ۶۲ درصد نیز مشترک خانگی هستند و ۳۵۲ هزار مشترک بد مصرف در استان همدان گزارش شده که مصرف گاز آنها بیش از حد مجاز است.

وی گفت: مطالبات شرکت گاز استان از مشترکان بیش از ۲۱۲ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۷ درصد از مشترکان گاز استان شامل طرح بخشودگی قبض مشترکان کم مصرف شده‌اند که مبلغ گاز آنها معادل ۷۶۰ میلیون تومان است.

فیاض عنوان کرد: مصرف گاز نیروگاه شهید مفتح در هشت ماه نخست سال ۷۵ درصد افزایش یافته است و مصرف گاز نیروگاه از ۵۱۱ میلیون متر مکعب سال ۹۹ به ۸۹۲ میلیون متر مکعب در سال جاری افزایش یافته است.

وی ابراز داشت: تاکنون ۹۶۱ کیلومتر خط انتقال گاز، ۹ هزار و ۶۷۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در استان اجرا شده است، همچنین پروژه گازرسانی به چهار روستای استان در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه در فصل سرما قطعی گاز در استان نخواهیم داشت، گفت: در سال ۹۹، ۱۳ نفر در استان بر اثر حوادث گاز طبیعی جان خود را دست دادند که بیشترین دلیل آن استنشاق گازی منواکسید کربن بوده و در سال ۹۹ حدود ۳۳۹ میلیون تومان و سال جاری نیز ۳۴۵ میلیون تومان به مشترکان، خسارت وارد شده است.

وی عنوان کرد: مشترکین می‌توانند از طریق سامانه ۳۰۰۰۰۸۸۱۱ و پورتال شرکت ملی گاز همدان و اپلیکیشن شرکت، خدمات الکترونیک خود از قبیل پرداخت قبوض، تغییر شماره موبایل و... را انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات