خبرهای داغ:
هاشمی از تولید مرغ مازاد بر نیاز در استان خبر داد و گفت: این مازاد مصرف در بازار خارج از استان به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۹۳۹۲۷۳۳
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار و نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی استان ضمن بیان اینکه فراتر از نیاز بازار گوشت مرغ در استان تولید می‌شود، ابراز داشت: اگرچه این مازاد مصرف در بازار خارج استان به فروش می‌رسد، اما می‌بایست از این ظرفیت برای کاهش قیمت مرغ در سطح استان استفاده شود.
وی بابیان اینکه پس از تولید، کالا‌ها باید بدون واسطه در بازار توزیع می‌شود، افزود: این مهم می‌طلبد تا هنگام توزیع و پس‌ازآن نیز نظارت‌ها به شدت و مستمر ادامه داشته باشد تا بتوانیم ثبات در بازار استان سمنان را شاهد باشیم.
استاندار سمنان بابیان اینکه ثبات قیمت‌ها از شهریور سال جاری تا امروز امری بسیار ارزشمندی که باید وضعیت موجود مدیریت شود، ابراز داشت: اینکه اجازه افزایش قیمت‌ها را ندهیم امری مطلوب است، اما می‌بایست با اقدامات مطلوب به سمت کاهش قیمت‌ها در سطح بازار گام برداشت.
هاشمی با بیان اینکه باید به صورت جدی و زنجیروار به مؤلفه‌های تولید، توزیع و نظارت سه عامل مهم در بحث تنظیم و ثبات بازار توجه شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه موضوعی مهم‌تر از بازار، معیشت، اقتصاد و اشتغال مردم وجود ندارد لذا تمامی دستگاه‌های متولی امر باید با همراهی اصناف و اتحادیه‌ها به دور از مچ‌گیری، در راستای تنظیم و ثبات بازار گام بردارند.
وی بابیان اینکه در شهرستان‌ها نیز به صورت مستمر و منظم، جلسات تنظیم بازار به منظور نظارت بر توزیع و قیمت کالا‌ها باید برگزار شود تا شاهد نارضایتی مردم از نحوه توزیع کالا نباشیم، افزود: در سایه همدلی، انسجام و هم‌افزایی می‌توان بازار استان را با حضور و همراهی کسبه و اصناف تنظیم و به ثبات رساند و در نهایت این مهم باعث رضایتمندی توأمان مردم و بازاریان خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها