یک‌ کارشناس مسائل سیاسی، بین المللی و فرهنگی می گوید: دیدگاه انقلابی حاکم بر وزارت خارجه، شرایط حضور ایران در مذاکرات وین و همچنین تحولات میدانی منطقه غرب آسیا را به نفع جمهوری اسلامی و محور مقاومت تغییر داده است.
کد خبر: ۹۳۹۲۷۳۶
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

" دکتر حسین امیدی"، کارشناس مسائل سیاسی، بین المللی و فرهنگی در مقاله ای نوشت؛ در هشتاد سال گذشته، دولت‌های مختلف آمریکا با هر جهت‌گیری حزبی از هیچ تلاشی برای تضعیف استقلال و آزادی ایران و نقض حاکمیت آن دریغ نکرده‌اند، هدف از این اقدامات تامین منافع یکجانبه آمریکا از طریق تبدیل ایران به کشور ضعیفی است که به آمریکا وابسته است و تا بتواند منابع و دارایی های ایران را غارت کند.

به همین دلیل، آمریکا در تمامی قراردادهایی که با ایران امضا کرده است، با توجه به شرایط، به طور یکجانبه تمامی تعهدات اخلاقی و قانونی خود را زیر پا گذاشته و از خود، سابقه ای از تجاوز، آزمندی، و خیانت مستمر در ذهن ملت ایران به جای گذاشته است.

 از طرفی انتخابات خرداد ماه و انتخاب شایسته حضرت آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی و به تبع آن انتصاب جناب آقای دکتر حسین امیر عبداللهیان بعنوان وزیر امور خارجه؛ تعویض تیم مذاکره کننده و دیدگاه انقلابی حاکم بر این مجموعه، شرایط حضور ایران در وین را تغییر داده است.

از طرفی دیگر تحولات میدانی در تمام سطوح چه داخلی و چه خارجی در سپهر سیاسی ایالات متحده آمریکا که حاصل انتخابات جنجالی واعتراض آمیزی که مردم سالاری آمریکایی را به چالش کشانید و نیزتحولات میدانی منطقه غرب آسیا به نفع جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت، در سطوح راهبردی، رویکردی و حتی فنی، شیوه تعامل و کنشگری ایران را در جریان مذاکرات را تغییر داده است.

 تغییر رویکرد عمل‌گرایانه جمهوری اسلامی ایران به توافق هسته‌ای که با توجه به شرایط روز و و دیدگاه تیم مذاکره کننده سابق، مبنی بر انفعال بود، زین پس بر فعال بودن هوشمندانه مبتنی خواهد شد.

آنچه که درآن زمان منطقی و معقول به نظر می رسید و اصطلاح برد_برد را متواتر کرده بود، دیگر محلی از اعراب نخواهد داشت زیرا که برخلاف تصور برخی ناظران بین المللی و داخلی نتایج مذاکرات برجام نه تنها تحریمها را رفع نکرد بلکه پس از خروج ترامپ از توافق، حتی با روی کار آمدن دولت دموکرات، افراد و سازمانهای مختلفی به لیست بلند بالای تحریم اضافه شد.

نقض عهد چند باره آمریکاییهای مغرور وخروج یک طرفه آنها از توافق برجام طرف ایرانی را مجاب کرده است تا بر اساس اصل های حکمت، عزت وتامین منافع ملی به کارزار وین قدم بگذارد. 

 در مقابل شرایط نابسامان و متزلزل آمریکا در ابعاد داخلی، بین المللی و درمنطقه غرب آسیا، کفه را به نفع ایران سنگین کرده است و لابی گران صهیونیستی اعم از یهودی و مسیحی و اذناب آنها در اروپا و غرب آسیا به خوبی خطر گسترش فزاینده ایدئولوژیک و میدانی محور مقاومت در این منطقه را احساس می کنند.

استقلال ایران و مقاومت مستمر و داهیانه محور خیر در مقابل محورشرارت دوست و دشمن را به تحسین وا داشته است. 

فی الواقع، آمریکاییها از تمام ابزارهای ممکن برای به زانو درآوردن مردم ایران استفاده کرده اند.   

رژیم اشغالگر قدس وکشورهای غربی بخصوص آمریکا رشد فزاینده جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف فن آوری و علمی خصوصا" نظامی را بر نمی تابند.

در دو دهه اخیر نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به حدی بوده که قدرتهای بین المللی و منطقه ای را به شدت نگران کرده است.

الهی بودن، مردمی بودن و صرف دفاعی بودن این قدرت عظیم ازمزایای قدرت نظام اسلامی بر دیگر نظامهای بین الملی و منطقه ای دیگر است. 

پرده ها در حال فرو افتادن است و جمهوری اسلامی ایران با و بدون توان هسته ای، بزودی به قدرت اول امنیتی، نظامی و ایدئولوژیک منطقه غرب آسیا تبدیل خواهد شد.

باور کردن فرهنگ ایرانی-اسلامی قدرتمندترین اسلحه در مقابل دشمنان

در حقیقت، مشکل اصلی نظام سلطه با مردم ایران این قضیه است آمریکا هیچ گاه از توان هسته ای ایران به اندازه قدرت اصیل و ذاتی تمدنی و فرهنگی و ایدئولوژیک مردم مسلمان ایران نهراسیده است. با و بدون قدرت هسته ای، پس از قرنها، جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران، در حال کسب مجدد وتثبیت جایگاه واقعی خود را در معادلات منطقه ای و بین المللی است.

 چه با توافق و چه بی توافق، چه با داشتن قدرت هسته ای و چه بدون آن، سیاست ایالات متحده آمریکا و به تبع آن کشورهای هم پیمان غربی و نیز محور " عادی ساز" روابط با رژیم غاصب صهیونیستی نسبت به جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن محور مقاومت بیشتر از پیش از تقابل نظامی به تقابل شدیدتر اقتصادی و فرهنگی متمایل خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران به چنان صلابت و ابهتی رسیده است، که بی شک قدرت اول بلامنازع منطقه خواهد شد. قدرت مادی و معنوی ملت بزرگ ایران، آمریکا و محور شیطانی را به تغییر استراتژیهای کلان خود و کرنش در مقابل ملت بزرگ ایران وادار خواهد کرد.

 

انتهای پیام//

ارسال نظرات