خبرهای داغ:
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دفاع از انقلاب و اسلام باید در حوزه و دانشگاه انجام شود، گفت: حوزه علمیه به عنوان مهد پرورش نیروهای مذهبی و اسلامی و دانشگاه به عنوان تولید نور نیروی خلاق و علمی باید در این زمینه فعال باشند.
کد خبر: ۹۳۹۲۷۹۹
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱

به گزارش خبرکزاری بسیج حسین قدیانی شامگاه دوشنبه در اجتماع بزرگ دانشجویان انقلابی (مسئله محور) دانشگاه آزاد بجنورد با بیان اینکه امام خمینی(ره) بعد از جنگ تحمیلی خواهان ادامه فعالیت بسیج شد، افزود: اکنون شرایط بسیج دانشجویی را باید بررسی کرد و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد این چالش ها برطرف شود.


وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات امام راحل پاسداری از اصل تغییرناپذیر" نه شرقی و نه غربی" باید سرلوحه فعالیت علمی حوزه و دانشگاه قرار گیرد و در این ماموریت بیش از گذشته فعالیت کنند.
 وی ادامه داد: باید تحقیق کرد که آیا دانشگاه و حوزه در اجرای این امر خطیر محتوای بومی را تدریس می کنند و متناسب با جمهوری اسلامی حرکت می کنند یا خیر.
سردار قدیانی پیوند حوزه و دانشگاه را از دیگر اصول مکتب امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: این پیوند نباید تنها به برگزاری چند جلسه  در طی سال ختم و بایستی به صورت علمی و تحقیقی دنبال شود.
 وی تبیین چهارچوبهای اصیل ناب اسلام را از اصول مکتب خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: دغدغه امام راحل در سال های پایانی عمر، شیوع اسلام آمریکایی در جامعه بود.
 مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: تشکیل بسیج جهان اسلام و حکومت اسلامی از مطالبه های امام راحل بود و باید در این زمینه گام برداشت.
 وی بیان کرد: آنچه که به عنوان گام دوم بیانیه رهبر معظم انقلاب بیان می‌شود منشعب از ذات انقلاب اسلامی است و بیان نافذ رهبری در آن گنجانده شده که تمدن اسلامی در گذشته وجود داشته و اکنون باید به تمدن نوین اسلامی دست یابیم.
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید توانایی پاسخگویی به نیازهای اساسی جامعه را داشته باشند افزود: معیشت جامعه، سیاست بین الملل و اجرای عدالت از مشکل های اساسی کنونی در جامعه است و باید این مشکل ها را از طریق این دو نهاد حل و فصل کنیم.
وی با بیان اینکه دولت، ملت و سرزمین ساختار یک کشور را تشکیل می‌دهند افزود: برای اینکه بتوانیم فرهنگ اسلامی را در جامعه پیاده سازی کنیم نیاز به این ابزار ها است.
 سردار قدیانی علم را از ابزار تشکیل تمدن اسلامی دانست و گفت: هم اکنون ۱۳۰ عضو هیات علمی و ۴۰ هزار دانشجو در کشور داریم که با شتاب علمی بالا در جامعه فعالیت می کنند ولی نتوانسته ایم این ابزارها و عدالت اجتماعی را در جامعه پیاده سازی کنیم.
 وی خاطر نشان کرد: هرگاه با مبانی بومی به جنگ دشمن رفتیم به پیروزی دست یافته ایم، بنابراین باید تغییرات بنیادی در فضای علمی کشور انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها