خبرهای داغ:

تجلیل از فعالان و حامیان کتاب و نشر آذربایجان شرقی

تبریز- همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب در مراسمی با عنوان «عصر کتابـ» از ۱۷ نفر از فعالان و حامیان کتاب و نشر آذربایجان شرقی تجلیل شد.
کد خبر: ۹۳۹۲۸۲۲
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت:برای اولین بار در استان برای اهمیت دادن به عرصه کتاب و کتابخوانی از افرادی که در این حوزه کار خاصی انجام داده اند تجلیل می‌شود که از جمله این افراد شامل کسانی هستند که در باشگاه‌های کتابخوانی مقام کشوری کسب کرده اند، قنادی که در مغازه خود ۱۴ هزار جلد کتاب دارد و آن‌ها را به امانت می‌دهد، پرخواننده‌ترین فرد در کتابخانه‌های عمومی کشور و... است.

ناظمی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی سابقه قابل توجهی دارد و اولین کتاب در تاریخ ایران متعلق به تبریز است افزود: برای حفظ این جایگاه رفیع باید کتاب که رسانه‌ای شریف است در همه خانواده‌ها جایگاه داشته باشد.

وی ادامه داد: برای حمایت از تولید و انتشار کتاب، طرح ملی تخفیف فصلی کتاب در استان ما نیز اجرا می‌شود که تمامی شهروندان با ارائه کارت ملی می‌توانند از این تخفیفات بهره‌مند شوند.

 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای اینکه حق کتاب و کتابخوانی را به جا بیاوریم باید این کالای فرهنگی در بین مردم سهمی داشته باشد و فقط تزئینی از آن استفاده نشود.

حجت الاسلام تاج الدینی بااشاره به اهمیت مطالعه کتاب افزود: اهل کتاب و مطالعه از فرصت‌های مختلف برای مطالعه کتاب استفاده می‌کنند و ما هم باید سعی کنیم به توصیه مقام معظم رهبری که فرمودند: هر کس در حد خود به ورزش و مطالعه و کتاب بپردازد عمل کینم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها