خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:
تبریز- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تشکل بسیج در جامعه گفت: مهم ترین ویژگی بسیج تحول ساز بودن آن است.
کد خبر: ۹۳۹۲۹۶۵
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

مهم ترین ویژگی بسیج تحول ساز بودن آن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن شعبانی در همایش «زنان معماران ایران جدید»، افزود: بسیجیان چون جوهره انسانی خود را در هر عرصه ای پای کار می آورند حرکت آفرین و نحول ساز می شوند و در نتیجه آن آثار و برکاتی را در جامعه به یادگار می گذارند.

وی با اشاره به شهید حججی و تاثیر شهادت ایشان، بیان کرد: این شهید مدافع حرم بسیجی وار به میدان مبارزه با دشمن رفت و به شهادت رسید و اگر می بینیم شهادتش موجب جریان سازی در جامعه و دنیا شد همین تحول ساز بودن بسیجی است که حیات پس از حیات دنیوی خود در جامعه شاهد آن هستبم.

حجت الاسلام شعبانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به واژه های جهاد، ایثار و انفاق و تاکید آن در قرآن، اظهارداشت: این واژه ها زیبا هستند ولی آنچه به آن ها معنا می دهد بعد انسانی است که از آن به عنوان جهادگر، ایثار گر و انفاق کننده یا می کنیم بنابراین جوهره انسانی محور حرکت و موجب تحول آفرینی است.

وی اضافه کرد: قدرت نظامی، ساختار و برنامه خوبی به تنهاییی نمی تواند تاثیرگذار و موجب حرکت شود یعنی در واقع قدرت نظامی به خودی خود بدون انسان معنایی ندارد که اگر داشت شوروی با آن همه قدرت نظامی برتر شرقی فرو نمی پاشید.

 ساعتی پیش همایش «زنان معماران ایران جدید» به همت بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا در مرکز فرهنگی پارک موره دفاع مقدس با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار و در آن از کتاب «الفبای شهادت» شامل آثار برگزیده همایش بین المللی نیمکت های سوخته رونمایی شد.

ارسال نظرات