خبرهای داغ:
شهردار تهران گفت: بسیج یک الگو در سایر کشورها شد که هر کجا شکل گرفت به نجات ملت‌ها انجامید.
کد خبر: ۹۳۹۲۹۷۲
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه دومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین در جمع خبرنگاران، طی سخنانی اظهار داشت: رسیدگی به مظلومان وظیفه دینی ما است. ملت یمن با حضور و مقاومت خود شرایط جدیدی را خلق کردند که این شرایط عزت و بزرگی جهان اسلام را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه تقدیر ما از این بزرگی و عظمت است، ادامه داد: در این مسیر ابراز می‌داریم که ما همه وجودمان و ایمانمان برای ملت یمن است و قلبمان برای ملت یمن می تپد. از این ملت بزرگ که اینگونه افتخار آفریدند و در تنهایی این افتخار بزرگ را آفریدند، تشکر می کنیم.

شهردار تهران بسیج را یک فرهنگ دانست و گفت: بسیج فرهنگ خودباوری، ایمان مداری و بندگی خوب خدا است. بسیج در قالب یک سازمان تشکل یافته از به هم پیوستگی این انسان های هوشمند، خدا مدار و دین‌باور یک ظرفیت بسیار جدی و بزرگی را برای کشورها خلق کرده است‌ که در ایران منشاء ماندگاری و استحکام نظام اسلامی شد.

زاکانی با اشاره به بسیج اظهار کرد: بسیج یک الگو در سایر کشورها شد که هر کجا شکل گرفت به نجات ملت‌ها انجامید. لذا آنچه که مهم است این است که ما این فرهنگ را نشر بدهیم و بتوانیم در قالب عناصر سازماندهی شده از هویت ملت ها دفاع کنیم.

شهردار تهران با اشاره به این که نیاز جهان اسلام به تفکر و فرهنگ بسیج است، یادآور شد: نیاز جهان اسلام به تشکل و سازمان یافتگی این فرهنگ در قالب انسان های خود باور، به هم پیوسته و سامان یافته است. لذا این در کشورها به عنوان یک نیاز مطرح است.

وی دلیل خوش درخشیدن لبنان و غزه را فرهنگ بسیج دانست و گفت: آن که باعث شد در سوریه و عراق این افتخارات بزرگ خلق شوند و امروز اینگونه نقش آفرینی می‌کند، این فرهنگی است که به اقتضای هر ملتی و شاکله او در هر ملتی به یک شیوه و با یک اسم و با یک شکل و شمایلی شکل می‌گیرد.

زاکانی انقلاب اسلامی را دارای سه ویژگی ممتاز و مشخص قدرت دین، قدرت مردم و قدرت رهبری خواند و تصریح کرد: بسیج آن شالوده اساسی است که مبتنی بر این فرهنگ و تکیه بر این سه قدرت، می خواهد خاستگاه ملت ها را در عظمت و بزرگی بیافریند و این خاستگاه را محقق کند.

شهردار تهران افزود: این یک نیاز مثل آب برای کشور های دیگر است که ملت ها به دنبال این فرهنگ و سازمان می گردند و خودشان با همت خودشان آن را شکل می دهند.

وی در پایان اضافه کرد: نقش ما در ایران انتقال تجربه است، آن مستشاری که ما بیان می‌کنیم انتقال الگو است و گرنه این خود ملت ها هستند که این کار را انجام می‌دهند و این افتخارات را می آفریند.

ارسال نظرات