زنجان-رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت:داشتن منش و روحیه بسیجی یک وظیفه و تکلیف دینی طبق اعتقادات ما است.
کد خبر: ۹۳۹۳۱۰۸
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت بسیج طلاب و روحانیون افزود: سازمان بسیج تشکیلاتی در سطح کشور، استانها و پایگاه‌های مختلف دارد که سازماندهی این بخش به عهده سپاه پاسداران است اما نگاه دیگر به بسیج، تفکر، روحیه و منش بسیجی است که این بخش بسیار مهم محسوب می شود و مبلغین دین و روحانیت و اساتید این بخش را همیشه به ما آموخته اند.

 

حفظ منش و روحیه بسیجی وظيفه همگاني است

وی با بیان اینکه داشتن منش و روحیه بسیجی یک وظیفه و تکلیف دینی طبق اعتقادات ما است یادآورشد: روحیه بسیجی یعنی آمادگی، حضور، مسئولیت پذیری و دفاع از انقلاب و دین و ارزش های اسلامی و این جزو اعتقادات و جزو مبانی بسیج بود که در اهداف شکل گیری بسیج تبیین شده است.

 

حجت الاسلام نیارکی گفت: مبانی و روحیه بسیجی باید ترویج و تقویت شود و مبلغان دین این منش را در جامعه گسترش داده و پویا کنند اگر همین ظرفیت ها در قالب بسیج سازماندهی شوند بهتر است.

 

وی با اشاره به فرمان تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی از سوی امام راحل در زمانیکه کشور ۳۵ میلیون جمعیت داشت، گفت: مقصود امام ساماندهی همه جمعیت در قالب بسیج بود و با توجه به همین نگاه و اهدافی که در ریشه بسیج است، بسیج متعلق به یک فرد، نهاد و جریان سیاسی خاصی نیست و اگر کسی خواست این مسیر را به سوی خاصی هدایت کند باید او را امر به معروف کرد.

 

حجت الاسلام نیارکی با بیان اینکه باید کوشش و این شجره طیبه حفظ شود، تاکید کرد: هرجا نظام، ارزشها و انقلاب نیاز داشت از سیل، زلزله، کرونا و جنگ بسیج حاضر بود و امروز نیز با طرح شهید سلیمانی در عرصه سلامت حاضر است از همین رو بسیج را باید حمایت کرد و به آن قدرت بخشید.

 

رییس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به آسیب های اجتماعی مبتلا به جامعه گفت: می توانیم از توان و ظرفیت علما و روحانیون برای مقابله با این آسیب ها استفاده کنیم. 

 

وی کاهش رشد جمعیت، افزایش طلاق، کودک همسری، همسرآزاری و فعالیت جریانهای انحرافی را از معضلات کنونی جامعه عنوان کرد و افزود: در این خصوص باید روحانیون وارد عرصه شده و افراد جامعه را آگاه کنند.

 

ارسال نظرات