تصویر قدیمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، در کنار نیروهای اطلاعات-عملیات لشکر11 امیر المومنین(ع) استان ایلام که در فضای مجازی منتشر شد.
کد خبر: ۹۳۹۳۳۶۴
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸

عکس قدیمی کمتر دیده شده، از «دکتر یوسف نوری» در کنار سردار شهید «کاظم فتحی زاده»

به گزارش خبرگزاری بسیج: به تازگی عکس کمتر دیده شده و قدیمی از " دکتر یوسف نوری"، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم، در کنار تعدادی از نیروهای اطلاعات_عملیات لشکر ۱۱ امیرالمومنین(ع) استان ایلام در زمان دفاع مقدس منتشر شده است.

بیشتر اعضای این‌ گروه شهید شدند و برجسته ترین شهدای حاضر در این تمثال قدیمی، سرداران والا مقامی چون، سردار شهید کاظم فتحی زاده  و سردار شهید علی بسطامی، فرمانده اطلاعات-عملیات لشکر بود.

این دو شهید را بیشتر بشناسیم:

سردار شهید کاظم فتحی زاده، در سال 1336 در ایلام متولد شد.

او در عملیات آزادسازی میمک ، عاشورای 2 ، محرم ، والفجر 3 ، والفجر 5 ، والفجر 9 ، والفجر 10 ، کربلای 1 ، کربلای 4 ، کربلای 5 و کربـلای 10 در مسئولیت های مختلف فرماندهی و اطلاعات و عملیات در لشگر 11 امیرالمومنین (ع) سپاه پاسداران حضوری فعال داشت. بعد از جنگ به تفحص شهدا و پاکسازی میادین وسیع مین در دشت های میمک ، مهران و چنگوله پرداخت. او سرانجام در حین پاکسازی میادین مین جامانده از کربلای مهران در 25/12/1378 در دامنه های قلاویزان، به  درجه رفیع شهادت نائل گردید.

سردار شهید علی بسطامی:

شهید علی بسطامي، فرزند رستم و هديه، در روز اول اردیبهشت‌ماه سال 1342 در روستاي (اما) از توابع شهرستان ملکشاهی در خانواده‌ای اصيل و معتقد به اسلام چشم به جهان گشود.

با توجه به نقل‌مکان خانواده به شهر ايلام، تحصيلات ابتدايي را در دبستان 25 شهريور و راهنمايي را در مدرسه دهخدا و دوره‌ی متوسطه را در هنرستان فني امام خمينی (فعل) سپری كرد. 

این شهید والا مقام، مدت 50 ماه در جبهه حضور داشت و سرانجام در يك عمليات گشت شناسايي جهت بررسي وضعيت تحرک منافقين در منطقه مهران در داخل خاك عراق، ضمن برخورد با مين (والمرا) در سپیده‌ دَم 7/3/1367 به همراه شهیدان محمود پيرنيا و غلام‌رضایی نژاد، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و همراه ديگر ايشان به نام ابراهيم محمد زاده، به درجه جانبازي دست یافت.

پيكر پاک " سردار شهید علی بسطامی" پس از تشييع، در بخش صالح‌آباد شهرستان مهران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام//

ارسال نظرات