در راستای احیای جایگاه مساجد در تربیت جوانان؛
تبریز- امام جمعه میانه در این همایش نقش بسیار مهم مساجد در تربیت جوانان دینی و انقلابی را یادآورشد و گفت: وحدت بین علما، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه ها، جوانان را به سمت مساجد سوق خواهد داد.
کد خبر: ۹۳۹۳۴۴۱
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عبدالله محمدی با اشاره به اینکه در طول تاریخ گذشته، مساجد مهد تربیت بهترین و وارسته ترین انسانها بوده است و شهدا، جوانان انقلابی و با اخلاص، متدینین و افراد قرآنی، تربیت یافته در سنگر مساجد بوده اند؛ نقش علمای خدا ترس را در این میان متذکر شد و گفت: اولین رمز موفقیت، وجود علمای خداترس در مساجد است و هرجا و در هر مسجدی که یک عالم خداترس در آنجا فعالیت داشته است نتیجه اش تربیت انسان های وارسته، جهادی، انقلابی و دشمن ستیز بوده است.

   وی بر لزوم وحدت بین عوامل اجرایی مساجد و جذب امکانات فرهنگی تاکید کرد و افزود: هیئت امنای مساجد باید از صنوف و اقشار مختلف تشکیل شود، روحانیونی مبتکر، خوش ذوق، با سواد و کارشناس در مساجد باید مشغول شوند، امکانات فرهنگی و ورزشی مناسب باید فراهم شود، دولت باید تا حد ممکن از فعالیت های فرهنگی مساجد پشتیبانی کند و پایگاه ها و علما و هیئت امنا، هم رای و متحد شوند تا بتوانیم گامی مهم و موثر در احیای مساجد و نقش تربیتی آن برداریم.

   حجت الاسلام محمدی تنها راه مقابله با بمباران تبلیغاتی دشمن را احیای مساجد و برنامه ریزی برای جلب جوانان و نوجوانان به سمت مساجد دانست و از علمایی که در ایام کرونا نگذاشتند مساجد به تعطیلی کشیده شود، تجلیل کرد.

   فرمانده سپاه میانه نیز در این همایش، روحانیت را خنثی کننده تمامی توطئه های دشمن در گام اول انقلاب دانست و گفت: پیروزی در جنگ با دشمن با شکمی پر، یا تجهیزات نظامی قوی حاصل نمی شود بلکه آنچه ما را پیروز کرده و خواهد کرد ایمان، اعتقادات و اراده قوی ناشی از معنویتی است که ثمره تلاش علما و روحانیت در مساجد است.

   حسین محمدی مساجد را محل رشد، تربیت و شکوفایی جوانان در مکتب شهدایی همچون سلیمانی ها و حججی ها عنوان کرد و افزود: دشمن به شدت در تلاش است تا مانع رشد فوق العاده و تصاعدی انقلاب شود و تربیت معنوی جوانان در مساجد از مهمترین مطالبات رهبری در گام دوم انقلاب است که ما را در برابر دشمن بیمه خواهد کرد و این، نیازمند وحدت بین عوامل فرهنگی مساجد است.

   همایش ائمه جماعات و مدیران محلات اسلامی بسیج با رویکرد تحقق محله اسلامی در قالب کارگاه توانمند سازی مدیران محلات اسلامی-مهربانی در حسینیه سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات