تبریز- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ورزقان در آیین گرامیداشت هفته بسیج در روستای صومعه دل این شهرستان گفت: بسیج در خط مقدم مبارزه با دشمن در عرصه‌های مختلف است.
کد خبر: ۹۳۹۳۴۷۱
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  رجب احمدی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیج شجره طیبه ای است که به فرمان بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت و منشأ خدمات فراوانی برای مردم و کشور جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج صرفاً یک نهاد انقلابی نیست، گفت: بسیج یک جریان فکری است و تفکر بسیجی باید بیش از پیش در بین مدیران، مسئولان و مردم نهادینه شود.

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: منش بسیج خدمت بی مزد و منت به مردم و حضور در صحنه‌های مختلف مجاهدت و تلاش است و از این رو کاهلی و خستگی هیچوقت در این نهاد مقدس نفوذ نمی‌کند.

وی حضور بسیج در ارائه خدمات عام المنفعه و جهادی را از جمله نقاط درخشان این نهاد در فعالیت‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: طی سال‌های گذشته و همزمان با رخدادهای مختلف طبیعی مثل سیل و زلزله و کرونا، شاهد زحمات بسیجیان در عرصه‌های مختلف خدمت بوده‌ایم.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه بسیج در خط مقدم مبارزه با دشمن در عرصه‌های مختلف فرهنگی است، خاطرنشان کرد: بعد از نبرد در دوران دفاع مقدس هم اکنون نیز این نهاد مقدس در رشد و توسعه همه جانبه علمی، مقابله غیرتمندانه با تهاجم فرهنگی، دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و ایران اسلامی و غیره حضوری فعال و مستمر دارد.

وی ظرفیت‌های بسیج را در توسعه و پیشرفت کشور انکار نشدنی دانست و افزود: متأسفانه در برخی از برهه‌ها از این ظرفیت به خوبی استفاده نشد در صورتیکه اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده می‌شد شاهد کاهش بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها بودیم.

حجت الاسلام احمدی اقدامات کنونی جوانان بسیجی ورزقان را در فعالیت‌های جهادی خوب ارزیابی و اظهار کرد: انجام خدمات کمک رسانی به خانواده های داغ دیده کرونایی، ساخت خانه محروم، ارائه آموزش‌های رایگان تحصیلی و خدمات مشاوره‌ای، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی غذایی و بهداشتی و غیره از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اضافه کرد: بسیج و بسیجیان از همان ابتدای شیوع این ویروس و با وجود تمام خطرات مردانه پای کار آمدند و با اقدامات مختلف در حوزه‌های درمانی، بهداشتی و حتی نگهداری از بیماران کرونایی خدمات ماندگاری را در تاریخ کشور ایران به ثبت رساندند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه جهاد در حال حاضر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است، بیان داشت: متأسفانه در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی هم اکنون شاهد انتشار بسیاری از مطالب کذب و دروغ در مورد مسائل مختلف دینی، اجتماعی، سیاسی و غیره هستیم و هدف از این تهاجم ناامیدی مردم است که لازم است بسیجیان با جهاد امیدبخشی و حضور پرشور در این عرصه با تبیین اصول و مبانی اصیل ایرانی و اسلامی در جهت شبهه زدایی حرکت کنند.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ورزقان از لزوم ورود جدی بسیجیان در عرصه‌های مختلف هنری و ادبی خبر داد و تاکید کرد: بسیجیان باید با حضور در این عرصه‌ها و دیگر حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و تولید آثاری ماندگار در راستای تشکیل تمدن اسلامی که مورد تاکید رهبر فززانه انقلاب است، حرکت کنند.

 
 
ارسال نظرات